معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۴۹ هزار افطاری ساده در اردبیل برپا و سبد معیشتی توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، جلیل قدیمی ظهر پنجشنبه در نشست با مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته تعهد ما در جمع آوری کمک های مردمی ۱۹۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال این رقم به ۲۰۵ میلیارد تومان افزایش یافت که یک رشد ۳۲ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۲ شاهد هستیم.

وی از رشد ۳۰ درصدی برنامه های ماه مبارک رمضان در جلب مشارکت های مردمی خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا برای ۱۰ هزار نفر از فرزندان ایتام و محسنین حامی یابی کرده تا سرانه پرداختی به ایتام و محسنین را افزایش دهیم.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اردبیل افزود: بیش از ۶۰ درصد برنامه های حامی یابی ما در ۱۷ روز سپری شده از ماه مبارک رمضان محقق شده و انتظار می رود در لیالی قدر ثبت نام بیشتری را از سوی حامیان در پشتیبانی از فرزندان ایتام و محسنین شاهد باشیم.

جلیلی ادامه داد: در شب میلاد کریم اهل بیت برای ۳۰۰ نفر از ایتام سفره افطاری به همراه برنامه تجلیل از خیرین با حضور مسئولان استانی برگزار شد و تا پایان این ماه برپایی سفره های افطاری به شکل ساده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون ۳ هزار و ۶۴۰ بسته معیشتی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد توزیع شده و تلاش ما بر این است تا با مساعدت عموم مردم این اقدام برای ۴۴ هزار خانوار تحت پوشش به شکل کامل انجام شود.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: با همکاری ۱۶۰ مرکز نیکوکاری تهیه و توزیع غذای گرم و برپایی سفره های افطاری ساده در دستور کار قرار گرفته به طوری که تاکنون ۱۹ هزار و ۵۲۹ پرس غذای گرم تهیه و بیش از ۴۹ هزار افطاری ساده نیز در گوشه گوشه شهر اردبیل و سایر شهرستان ها برپا شده است.

جلیلی بیان کرد: روزانه برای ۵۰۰ نفر در جلوی مصلی افطاری ساده ارائه می شود و در امامزاده سیدصدرالدین نیز تاکنون برای مسافران نوروزی ۲۶ هزار سفره افطاری ساده برپا شده است.

وی گفت: تاکنون بالغ بر ۶ میلیارد تومان منابع مالی با مساعدت مردم و خیرین جمع آوری شده و این مبالغ صرف برپایی احسانات در ماه مبارک رمضان می شود.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: با بازگشایی مدارس قرار است ۵۰ هزار پاکت فطریه نیز در بین دانش آموزان توزیع شود تا ۷۰ درصد این مبالغ صرف دانش آموزان نیازمند و خانواده های آنها شده و ۳۰ درصد به حساب امداد واریز شود.

انتهای پیام/