به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل شامگاه شنبه در این مراسم، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، رفع نقاط حادثه‌خیز و پرخطر، احداث راه‌های روستایی، خط‌کشی محورهای اصلی، فرعی و روستایی، خرید و به‌روزرسانی ماشین‌آلات راهداری […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل شامگاه شنبه در این مراسم، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، رفع نقاط حادثه‌خیز و پرخطر، احداث راه‌های روستایی، خط‌کشی محورهای اصلی، فرعی و روستایی، خرید و به‌روزرسانی ماشین‌آلات راهداری و همچنین تأمین تجهیزات مورد نیاز است.

کلیم‌الله وثوقی تصریح کرد: همزمان با افتتاح این پروژه‌ها، آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه راهداری را نیز در استان شاهد بودیم که با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان اجرایی شده و در سال‌های آینده آماده افتتاح می‌شود.

وی گفت: مهمترین این برنامه‌ها خرید ماشین‌آلات راهداری و اجرای پروژه‌های ایمنی راه‌ها است و در کنار آن بهسازی و روکش آسفالت راه‌های فرعی، اصلی و روستایی نیز انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در مجموع با حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۴۴ پروژه راهداری با مجموع اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال انجام شد.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از جمله پروژه‌های افتتاحی ساختمان راهداری در هشت هزار متر مربع است که ارزش روز این ساختمان ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: پروژه مهم دیگری که امسال اجرایی کردیم، روکش آسفالت ۳۳۶ کیلومتر محور اردبیل – سرچم بوده که با کیفیت مناسب انجام شده است.

وثوقی خرید ماشین آلات راهداری و به‌روزرسانی آنها را یادآور شد و بیان کرد: استان اردبیل جز چهار استان کشور است که با جذب ۷۳۰ میلیارد تومان موفق شده خرید ماشین‌آلات راهداری را انجام دهد.

وی از همکاری پلیس راه در شناسایی نقاط حادثه‌خیز خبر داد و یادآور شد: از مجموع ۱۴ نقطه حادثه‌خیز، هفت نقطه اصلاح شده و همچنان سعی داریم تا دیگر نقاط حادثه خیز را نیز در جاده‌های استان اصلاح کنیم.

وثوقی به ارتقای شاخص آسفالت راه‌های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: ۵۲ درصد راه‌های روستایی استان اردبیل آسفالت بوده که این رقم هم اکنون به ۵۸ درصد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: سال گذشته به ارزش یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۲ هزار میلیارد تومان پروژه‌ها در حوزه راهداری اجرایی و عملیاتی شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر