پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، گروه استان‌ها – سمیه نوری؛ هرچند گرمای زودهنگام در فصل بهار مردم را به فکر خاموشی‌های تابستان و مشکلات در پیش رو انداخت، اما در همان موج اول گرما، مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان‌ها اعلام کرد امسال خاموشی از پیش تعیین شده‌ای نخواهیم داشت. بر اساس […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، گروه استان‌ها – سمیه نوری؛ هرچند گرمای زودهنگام در فصل بهار مردم را به فکر خاموشی‌های تابستان و مشکلات در پیش رو انداخت، اما در همان موج اول گرما، مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان‌ها اعلام کرد امسال خاموشی از پیش تعیین شده‌ای نخواهیم داشت.

بر اساس تمهیداتی که مدیران ارشد استان‌ها با گرم شدن هوا اندیشیدند، ساعت کاری ادارات و مجموعه‌های دولتی با تغییراتی رو به رو و مقرر شد که ساعات اداری تا ۱۵ شهریورماه به جای ارائه خدمات تا ساعت ۱۴ با یک ساعت جابه جایی تا ۱۳ باشد.

پس از اعمال این تغییرات محدودیت‌هایی برای ادارات و مشترکین پرمصرف در نظر گرفته شد و در مقابل مشترکینی که کاهش مصرف برق داشتند مشمول پادش‌های مالی از سوی اداره توزیع برق قرار گرفتند. تا اینجا ظاهراً همه چیز به خوبی پیش رفت تا اینکه خبر تماس‌های مکرر شهروندان به سازمان برق برای پیگیری مساله‌های عجیب «قطعی برق در زمان رسمی ادارات» به گوش رسید. این در حالی بود که بر اساس بخشنامه معاون توسعه منابع انسانی پایان ساعت اداری تا ۱۵ شهریور ماه ساعت ۱۳ اعلام شده است و طبعاً وزارت نیرو و شرکت برق نسبت به آن آگاهی دارند.

قطعی برق در ساعت کاری ادارات خدمت رسانی به مردم را مختل کرده

فاطمه حسن پناه یکی از شهروندان که در مراجعه خود به یکی از ادارات با قطعی برق در ساعات اداری مواجه شده بود، به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر گفت: چند روز پیش که برای یک کار اداری مسیر طولانی از شهرستان‌های تابعه کرمانشاه به مرکز استان مراجعه کرده بودم، ساعت حدود ۱۲ ظهر بود که در اواسط روند کارهای اداری برق اداره به طور کامل قطعی شد.

وی افزود: با وجود اینکه پایان ساعت اداری ساعت ۱۳ اعلام شده است، اما برق این اداره از ساعت ۱۲ قطع شد و کسی پاسخگوی ارباب رجوع در این اداره دولتی نبود.

این شهروند تصریح کرد: آنچه باعث ناراحتی و اعتراض مردم می‌شود عدم هماهنگی ساعات کار اداری و قطعی برق است و همین مسئله باعث سردرگمی مردم در امور اداری می‌شود. با وجود گرمای هوا مردم به اندازی کافی برای تردد و جا به جایی با مشکل مواجه هستند؛ و تصمیم گیران اگر قرار بر قطعی برق در ساعات اداری دارند از آنجا که امور اداری به صورت سیستمی انجام می‌شود بهتر است ساعت اداری را به همان ساعت قطعی برق تغییر دهند؛ چون عملاً از ساعت ۱۲ تا ۱۳ ادارات در انجام امور بی اختیار هستند.

انجام امور اداری بدون برق غیرممکن شده

یکی از کارکنان اداری استان کرمانشاه نیز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر اظهار کرد: اگر چه ساعات اداری از ابتدای فصل گرم دستخوش تغییراتی شده و در روزهای ابتدایی مشکلی بر سر راه نبود اما در ادامه با بالا رفتن مصرف برق فکری برای حل مشکل قطعی برق به ویژه در ادارات نشده و در روزهای اخیر که این قطعی برق مشهود است در اکثر مواقع باعث درگیری بین ارباب رجوع و کارمندان می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که مراجعه کننده به اداره‌ای مراجعه می‌کنند توقع انجام کارهای خود را دارد و زمانی که مدت طولانی در اوج گرما در طول روز را در انتظار وصل شدن برق سپری می‌کند اما خبری از اتصال نمی‌شود باعث عصبانیت و اعتراض وی نسبت به کارمندان می‌شود.

این کارمند در ادامه مشکلات قطع برق عنوان کرد: از طرف دیگر قطعی برق ادارات مشکلاتی هم برای کارمندان به وجود آورده و سیستم حضور غیاب ادارات که عموماً سیستمی شده است در ساعات پایانی ساعت اداری مشکل ساز شده و کارمندان را معطل می‌کند.

یک صرفه جویی پرهزینه/قطع برق، عملاً ادارات راتعطیل می‌کند

بر اساس آنچه که از سوی مردم و کارکنان ادارات بیان شد دستگاه‌های تصمیم گیرنده و متولی در قبال مشکلات پیش آمده در ادارات و مراجعات مردمی باید پاسخگو باشند، به همین دلیل سراغ مدیرعامل شرکت گفت توزیع برق استان کرمانشاه رفتیم تا از روند اجرای قطعی‌ها توضیح دهد.

ادارات مکلف به کاهش ۳۰ درصد برق مصرفی هستند

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر اظهار کرد: پیک مصرف برق در سال گذشته ۸۴۳ مگاوات بوده و امسال تا کنون به بیش از ۸۶۳ مگاوات رسیده که رشد ۲.۴ درصدی داشته است.

وی با اشاره به پیش بینی دمای هوا تا پایان تابستان، افزود: بر همین اساس روند پیش بینی کاهش مصرف برق را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تصریح کرد: ۴۰ درصد مصرف برق استان مربوطه به مصرف خانگی، ۱۹ درصد مصرف کشاورزی، ۱۴ صنعتی، ۱۷ درصد عمومی ۱۰ درصد نیز سایر مصارف است.

مرادی در ادامه در پاسخ به مسئله قطعی برق در ساعات ادارات، گفت: با توجه به اینکه تصمیماتی برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از مصرف بیش از حد برق گرفته شد قطعی برق ادارات پر مصرف نیز یکی از دستورالعمل‌ها بود.

وی ادامه داد: بر این اساس تاکنون تنها برق ادارات پرمصرف در ساعاتی که مراجعات کمتری صورت می‌گیرد انجام گرفت و معمولاً قطعی برق بین ساعت ۱۲ تا ۱۳ بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه به تغییر ساعت کاری ادارات اشاره داشت و عنوان کرد: در این طرح ساعت کاری ادارات از تاریخ ۱۵ مردادماه تا تاریخ ۱۵ شهریورماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ تغییر کرده و تأثیر کاهش حدود ۲۰ مگاواتی در مصرف برق را در زمان پیک مصرف برق بعد از وقت اداری داشته است.

یک صرفه جویی پرهزینه/قطع برق، عملاً ادارات راتعطیل می‌کند

مرادی در پایان به اجرای طرح کاهش مصرف برق ادارات اشاره کرد و گفت: در این طرح ادارات مکلف به کاهش ۳۰ درصد برق مصرفی در زمان اداری و کاهش ۶۰ درصد در زمان غیر وقت اداری نسبت به دوره مشابه سال گذشته هستند و از ساعت ۱۱ تا پایان وقت اداری موظف به استفاده از برق اضطراری دیزل ژنراتور مستقر در اداره خواهند بود.

با وجود توضیحات مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قطعی برق تنها برای ادارات پر مصرف بوده این در حالی است که مردم در برخی استان‌ها نسبت به قطعی برق در اکثر ادارات معترض بوده و بر خلاف اظهارات این مسئول این خاموشی برای اکثر ادارات لحاظ شده است.

اگرچه مراجعه مردم تا پایان ساعات اداری ادامه دار است اما مسئولان با پیش بینی مراجعات کمتر در بازه زمانی بین ۱۲ تا ۱۳ ظهر فکری به حال مراجعه کنندگان اندک ادارات نداشته و مردم را با اجباری غیرمستقیم از انجام کارهای اداری خود در این بازه زمانی باز می‌دارند.

ناهماهنگی در مدیریت مصرف و ساعت اداری ادارات سبب شده شهروندان نسبت به این مساله گلایه داشته باشند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر