مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نظام رده بندی سنی ارائه بازی رایانه‌ای در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، امیر رجبی بعد از ظهر سه شنبه در آئین راه اندازی مجتمع دیجیتالی فدک در اردبیل اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب این نظام رده بندی سنی تلاش می‌کند تا در پنج گروه سنی بازی‌های رایانه‌ای مناسب با فرهنگ و هویت ایرانی – اسلامی را به کودکان، نوجوانان و جوانان ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب موشن گرافی طراحی شده قرار است راهنمایی لازم برای انتخاب بازی‌های رایانه‌ای مناسب در نظر گرفته شود تا گروه‌های سنی بالای ۷ سال، ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۸ سال به بالا بتوانند بازی‌های مناسب با سن و سال خود را تهیه و از آن استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از همکاری خوب مرکز شتاب دهی «تیک آپ» قدردانی کرد و گفت: در استان اردبیل مرکز شتاب دهی نظارت بر فضای مجازی راه اندازی شد تا بعد از چهار سال وقفه بتوانیم با همراهی شورای اندیشه ورزی رسانه و فضای مجازی بتوانیم بعد از چهار سال وقفه این مجتمع را فعال کنیم.

رجبی ضرورت بهره گیری از توانمندی صداوسیما را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: با توجه به تأثیرات منفی بازی‌های رایانه‌ای بر روی جسم و روح کودکان تلاش کردیم تا متناسب با گروه‌های سنی عرضه محصولات ارزشمندی را شاهد باشیم تا دغدغه‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

وی همه این اقدامات را گامی مؤثر برای آشنایی خانواده‌ها با الزامات فضای مجازی و سالم سازی فضای تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان معرفی کرد و گفت: با توجه به آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای اعم از جسمی، روحی، تنبلی ذهن افت تحصیلی و آسیب روابط خانوادگی تصمیم گرفتیم تا در قالب این مجتمع بهترین بازی‌های رایانه‌ای ایرانی را با غنا و محتوای مناسب عرضه کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر