به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علیرضا حسین‌نژاد عصر سه‌شنبه در دیدار با شهردار اردبیل، اظهار کرد: در معرفی این صفت برجسته شهر اردبیل، شهرداری می‌تواند نقش تأثیرگذاری داشته و حتی این نام و عنوان را با جلوه‌های زیبای هنری و فرهنگی در سطح جهانی و بین‌المللی معرفی کند. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علیرضا حسین‌نژاد عصر سه‌شنبه در دیدار با شهردار اردبیل، اظهار کرد: در معرفی این صفت برجسته شهر اردبیل، شهرداری می‌تواند نقش تأثیرگذاری داشته و حتی این نام و عنوان را با جلوه‌های زیبای هنری و فرهنگی در سطح جهانی و بین‌المللی معرفی کند.

وی تصریح کرد: اردبیل از دیرباز و با سبقه بیش از ۸۰ سال در حوزه خیر و احسان زبانزد عام و خاص است و این فرهنگ با اصالت را باید با شایستگی و برجستگی‌های منحصر به فرد احیا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: این شهر در دامن خود صدها خیر و انسان نیک‌اندیش را پرورش داده و شایسته است در باغ شهر اردبیل که در باغ میدان بسیج راه‌اندازی خواهد شد، تندیس مفاخر این شهر به ویژه خیران در معرض دید گذاشته شود.

حسین‌نژاد با قدردانی از راه‌اندازی موزه مفاخر اردبیل در شهرداری افزود: تقویت این جریان فرهنگی می‌تواند نسل آینده را با این سرمایه‌ها و گنجینه‌های معنوی بیشتر آشنا کرده و بستر انتقال مفاهیم ارزشی را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برگزاری آئین نکوداشت و تکریم از خیریه‌ها تلنگری بود تا این برنامه معنوی را ادامه دهیم و سالانه نشان و مهر اصالت چهره‌های فاخر خیریه‌ها به بزرگان این شهر اهدا شود.

در این دیدار شهردار اردبیل نیز با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در برگزاری آئین نکوداشت و تکریم از خیریه‌ها اضافه کرد: اصالت شهر و جاودانگی آن مرهون پاسداشت چهره‌های فاخری است که در طول تاریخ در نسل امروز و آینده ماندگار خواهند بود.

محمود صفری بیان کرد: شهرداری در مجموعه موزه شهر سعی دارد تا تندیس مفاخر این شهر را در کنار خصوصیت‌ها و شخصیت‌های آنها معرفی کند تا نسل نوجوان و جوان به جای الگوهای غرب، از این چهره‌ها سرمشق بگیرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر