به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سردار جواد تقوی عصر یکشنبه در همایش حسینیان اردبیل و پلیس عاشورایی در اردبیل اظهار کرد: نظم و امنیت از شاخصه‌های مهم ثبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه است که قطعاً در ماه محرم و صفر نیز با پایداری نظم و امنیت عمومی به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سردار جواد تقوی عصر یکشنبه در همایش حسینیان اردبیل و پلیس عاشورایی در اردبیل اظهار کرد: نظم و امنیت از شاخصه‌های مهم ثبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه است که قطعاً در ماه محرم و صفر نیز با پایداری نظم و امنیت عمومی به راحتی می‌توانیم رسالت خود را به انجام برسانیم.

وی تصریح کرد: از هفته آینده با آغاز ماه محرم، عزاداری‌ها در اردبیل شکل رسمی و با شکوهی به خود می‌گیرد که پلیس امسال سعی خواهد کرد در قالب طرح پلیس عاشورایی زمینه امنیت و آرامش بهتر عزاداران را فراهم کرده تا در سطح شهر و محلات مختلف عزاداری‌ها به شکل با شکوه برگزار شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: بخشی از نیروهای پلیس با استقرار در بازار و محل برگزاری مراسم سنتی عزاداری توسط محلات شش‌گانه اقدام به تأمین نظم، امنیت و آرامش خواهد کرد تا کوچک‌ترین اختلال و بی‌نظمی را در این مسیر شاهد نباشیم.

تقوی از هیئت امنای مساجد، حسینیه‌ها، ریش سفیدان و بزرگان محلات شش‌گانه و ۱۳ گانه اردبیل خواست تا در برگزاری مراسم‌های ایام ماه محرم و صفر بیش از گذشته پلیس را در انجام وظایف و مأموریت خود به ویژه نظم و امنیت کمک و یاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه پلیس بر این خواهد بود تا تسهیل ویژه‌ای را برای دستجات عزاداری فراهم کند که با توجه به حرکت دستجات عزاداری به صورت شبانه در این زمینه نیز اقدامات مراقبتی و برقراری نظم و امنیت مورد توجه و دقت نظر خواهد بود.

تقوی اضافه کرد: در کنار همه این برنامه‌ریزی‌ها و تلاشی که پلیس در ماه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین انجام می‌دهد، انتظار بر این است تا عزاداران نیز در اقامه عزا حرمت و آبروی این ماه را حفظ کرده و پلیس را در انجام مأموریت‌های خطیر کمک و یاری رسانند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل شهره اردبیل را به عزاداری‌های اصیل و گسترده در این ایام بیان کرد و ادامه داد: شعرا، ادبا، مداحان و مرثیه سرایان نقش مهمی را در ایجاد نظم و امنیت عزاداری‌ها بر عهده دارند و در این باب ضرورت دارد با بیان مطالب، موضوعات اساسی و تذکر به موقع شرایط بهتری را برای پلیس فراهم کنند تا امنیت و آرامش در مناطق مختلف شهر برقرار باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر