به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، طیب امینی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه بانوان شهرستان نمین، با تاکید بر حضور فعال بانوان در انتخابات پیش رو اظهار کرد: مشاوران بانوان در ادارات نسبت به شناسایی نخبگان و نخبه پروری اقدام کنند. وی خواستار ارائه بسته‌های پیشنهادی نماینده‌های ادارات جهت ارائه خدمات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، طیب امینی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه بانوان شهرستان نمین، با تاکید بر حضور فعال بانوان در انتخابات پیش رو اظهار کرد: مشاوران بانوان در ادارات نسبت به شناسایی نخبگان و نخبه پروری اقدام کنند.

وی خواستار ارائه بسته‌های پیشنهادی نماینده‌های ادارات جهت ارائه خدمات بهتر در زمینه جوانی جمعیت شد و افزود: قوانینی که در حوزه جوانی جمعیت وضع شده است باید به صورت عملی اجرا کنیم.

فرماندار شهرستان نمین از عدم همکاری عده‌ای از بانک‌ها در حوزه اعطای وام ازدواج و جوانی جمعیت گلایه کرد و گفت: به طور مستمر از اعطای وام جوانی جمعیت توسط بانک‌های عامل گزارش تهیه کنید.

وی با تاکید بر اینکه قانون مشکلی ندارد بلکه در روند اجرای قوانین مشکل وجود دارد، افزود: مدیر کل بانوان استانداری اردبیل مشکلات بانوان و جوانی جمعیت شهرستان را در استان پیگیری کنند.

لزوم فرهنگ سازی برای فرزندآوری و جوانی جمعیت

افسانه جهانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در ادامه جلسه کارگروه بانوان به برگزاری مراسم‌های روز زن و مادر اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم برنامه‌هایی که به مناسبت روز زن و مادر در سطح شهرستان برگزار می‌شود در خور شأن حضرت زهرا (س) برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در حوزه زن و خانواده داریم به دلیل عدم معرفی صحیح حضرت زهرا (س) به عنوان الگو به بانوان است، افزود: دومین کنگره بانوان تأثیرگذار به مناسبت روز زن در استان برگزار خواهد شد بانوان تأثیرگذار شهرستان نمین در این کنگره ثبت نام کنند.

وی بانوان شهرستان نمین را در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی فعال و تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: هدف دومین کنگره بانوان تأثیر گذار شناسایی بانوان فعال و شاخص در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

افسانه جهانی وضعیت جوانی جمعیت استان را مناسب ندانست و افزود: اگر به سخنان مقام معظم رهبری مدظله عالی دقت کرده باشید متوجه وضعیت بحرانی جمعیت در کشور و استان خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین جوانی جمعیت در ۷۳ ماده وضع شده است، خاطر نشان کرد: در قانون صراحتاً آمده است دستگاه‌های اجرایی باید در راستای جوانی جمعیت اقدام لازم را انجام دهند.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اردبیل توجه ویژه به بعد فرهنگی تشویق به فرزندآوری اشاره کرد و افزود: کشور ما و به تبع آن استان اردبیل و شهرستان نمین فرصت زیادی برای جوانی جمعیت ندارد و باید گام‌های اساسی برداشته شود.

وی به بسته‌های حمایتی دهه شصتی‌های ساکن روستاها اشاره کرد و افزود: برای تشویق متولدین دهه شصتی که ساکن روستاها هستند بسته بن خرید جهیزیه، وام ازدواج و اشتغال به مبلغ ۵۰۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر