ولی بهره مند در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، افزود: ورود سامانه و تشدید و تقویت سامانه این بارشی در سطح استان پیش بینی شد. وی زمان شروع فعالیت سامانه را بعد از ظهر یک شنبه تا پایان اواخر وقت دوشنبه دانست و بیان کرد: نوع مخاطره بارش […]

ولی بهره مند در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، افزود: ورود سامانه و تشدید و تقویت سامانه این بارشی در سطح استان پیش بینی شد.

وی زمان شروع فعالیت سامانه را بعد از ظهر یک شنبه تا پایان اواخر وقت دوشنبه دانست و بیان کرد: نوع مخاطره بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ و مه آلودگی است.

بهره مند اثر مخاطره را بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب گرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر و تعطیلی فعالیت‌های عمرانی بیان کرد و اظهار داشت: خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و ریزش سنگ در جاده‌های مواصلاتی نیز قابل پیش بینی است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان با توصیه مبنی بر عدم توقف و تردد گردشگران و مسافران نوروزی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون شهری و اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی را مورد تاکید قرار داد.

وی خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونت گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و اطلاع رسانی به مسافرین نوروزی و سایر اقدامات پیشگیرانه را ضروری دانست.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر