سید حامد عاملی در مراسم افتتاح یک پروژه آب معدنی در آلوارس سرعین به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد سهم بازار آب معدنی کشور در اختیار تولیدکنندگان استان اردبیل است که در این استان شهرک تخصصی آب در نیر راه اندازی شده و واحدهای مختلفی مشغول تولید و عرضه کیفی […]

سید حامد عاملی در مراسم افتتاح یک پروژه آب معدنی در آلوارس سرعین به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد سهم بازار آب معدنی کشور در اختیار تولیدکنندگان استان اردبیل است که در این استان شهرک تخصصی آب در نیر راه اندازی شده و واحدهای مختلفی مشغول تولید و عرضه کیفی محصول هستند.

وی موضوع صنعت پاک را به عنوان الگوی پیشرفت صنعتی استان یادآور شد و تصریح کرد: با حفظ کامل ظرفیت های طبیعی و نعمات الهی، ما به راحتی می توانیم در حوزه صنعت پاک نظیر آب معدنی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی به برند مشخص موفق عمل کنیم.

راه اندازی ۴ طرح بزرگ آب معدنی در نیر و سرعین

استاندار اردبیل به راه اندازی مجدد کارخانه تولید آب معدنی در آلوارس اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت ۱۸ سال کارخانه آب معدنی ویتاکویین آلوارس سرعین فعالیت خود را آغاز کرد تا با ایجاد فرصت اشتغال برای ۲۵ نفر در فاز اول تولید و عرضه محصول خود را انجام دهد.

عاملی افزود: با تکمیل این پروژه ظرفیت اشتغالزایی کارخانه تولید آب معدنی آلوارس به ۵۵ نفر ارتقا می یابد و بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیز در این حوزه انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان اردبیل ۲۵ درصد آب معدنی کشور را تأمین می کند که این سهم در یک سال آینده تا ۳۰ درصد ارتقا می یابد.

عاملی اضافه کرد: احیای واحدهای جدید و راه اندازی چهار طرح بزرگ آب معدنی در نیر و سرعین می تواند ظرفیت استان را ارتقا داده و بازار خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

وی بیان کرد: با تلاش سرمایه گذار بومی واحد راکد آب معدنی در آلوارس احیا شده و امروز شاهد بهره برداری از این مجموعه هستیم.

ظرفیت تولید ۴۰میلیون لیتری آب در کارخانه آلوارس

عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: قرار شد تصمیمات برای تأمین نیازمندی لازم طرح توسعه آب معدنی آلوارس در سرعین در نظر گرفته شود تا تکمیل فاز دوم را نیز شاهد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با آسفالت ریزی جاده آلوارس در هفته های آینده مشکلات راه دسترسی این واحد تولیدی نیز رفع شده و فرصت تولید و عرضه کیفی محصولات نیز فراهم می آید.

وی گفت: ظرفیت تولید این کارخانه ۴۰ میلیون لیتر در سال است که از چشمه قورقور تأمین آن انجام شده و فرصت اشتغال و جذب سرمایه گذاران نیز فراهم می آید.

عاملی افزود: تلاش ما بر این است تا با حمایت از سرمایه گذاران واحدهای در مرحله صدور پروانه و راه اندازی را مورد حمایت قرار دهیم تا بیش از گذشته بستر تولید محصولات با کیفیت و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی نیز فراهم آید.

استاندار اردبیل برند آب معدنی های استان اردبیل را برند مشهور داخلی و خارجی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه از چشمه های قورقور دامنه های سبلان آب مورد نیاز تأمین می شود، سعی بر این است تا منابع مورد نیاز تجهیز و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار