عبداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: میزان خرید گندم در اردبیل در قالب ۴۴ مرکز خرید تضمینی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

یاسر عبداللهی عابد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با اتمام عملیات برداشت گندم در شمال استان اردبیل کار برداشت این محصول و خرید تضمینی آن در کوثر، خلخال و اردبیل شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از مرکز خرید کوثر داشتیم میزان تولید گندم در این شهرستان با دو برابر افزایش به دو هزار تن رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در سال زراعی جاری خرید تضمینی گندم ۱۰ درصد نسبت به سال های گذشته رشد نشان می دهد که تا آخر شهریورماه عملیات خرید در قالب ۴۴ مرکز اعم از غله و تعاون روستایی ادامه دارد.

عبداللهی عابد بیان کرد: ۱۷۵ هزار تن گندم به ارزش ۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان خرید انجام شده که قرار است با احتساب نرخ جدید که ۱۵ هزار تومان است مابه التفاوت نرخ خرید قبلی که ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعمال شده به حساب گندمکاران واریز شود.

وی اضافه کرد: با وعده های مسئولان قرار است تا دو هفته آینده بخش عمده ای از مطالبات گندمکاران پرداخت شود تا دغدغه تولیدکنندگان کاهش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل میزان ذخیره سازی استاندارد را در این استان با احتساب انبار و سیلوهای موجود ۳۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح کشت قراردادی و طرح الگوئی کشت برای سال آینده تلاش می شود تا کشت محصولات استراتژیک در این استان به صورت مناسب و مطلوب اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/