به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهلول تکلوی ظهر پنجشنبه در دیدار با فرماندار اردبیل اظهار کرد: بازدیدهای میدانی در ۲ هفته گذشته نشان می‌دهد معضل کشتار غیر مجاز دام در شهر آراللو اردبیل به کلی برطرف شده است. وی تصریح کرد علی‌رغم اینکه دامپزشکی فاقد قوه قهریه است، ما این اتفاق را مدیون تلاش‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهلول تکلوی ظهر پنجشنبه در دیدار با فرماندار اردبیل اظهار کرد: بازدیدهای میدانی در ۲ هفته گذشته نشان می‌دهد معضل کشتار غیر مجاز دام در شهر آراللو اردبیل به کلی برطرف شده است.

وی تصریح کرد علی‌رغم اینکه دامپزشکی فاقد قوه قهریه است، ما این اتفاق را مدیون تلاش‌ها و همکاری‌های شبانه‌روزی رئیس دستگاه قضائی و دادستان شهر هیر هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با قدردانی از دستگاه قضائی برای پیگیری موضوع گفت: با تعامل و همکاری خوبی که بین دستگاه‌های اجرایی حاکم است، اقدامات خوبی در راستای مبارزه با کشتار غیرمجاز در استان آغاز شده و نتیجه آن در ماه‌های آتی مشهود خواهد شد.

تکلوی با اشاره به گستردگی مسئولیت‌های دامپزشکی افزود: این مجموعه یکی از ارگان‌های اصلی زمینه‌ساز تأمین امنیت غذایی است و یکی از زیرساخت‌ترین ادارات و تشکیلات در ۲ بعد اقتصادی و بهداشتی به شمار می‌رود که متأسفانه معضل کمبود اعتبارات و نیروی انسانی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کشتار دام در شهر آراللو به دلیل فقدان کشتارگاه به صورت خانگی و در جلوی مغازه‌ها انجام می‌شود و دامپزشکی و دستگاه قضا در اردبیل به شدت با این اقدام مقابله می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر ۴ کشتارگاه صنعتی دام و ۴ کشتارگاه صنعتی طیور در نقاط مختلف این استان فعال است.

در این نشست فرماندار اردبیل نیز بر لزوم تعیین تکلیف سریع پروژه کشتارگاه دام در حال احداث شهر آراللو از توابع این شهرستان تاکید کرد.

سید محمد اعتماد اعجازی با انتقاد از کشتار غیرمجاز دام در برخی از محورهای مواصلاتی اردبیل به ویژه شهر آراللو، خواستار برگزاری نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های مرتبط و اتخاذ تصمیمات لازم در راستای برطرف کردن این معضل اساسی شد.

وی با اشاره به کندی پیشرفت احداث کشتارگاه دام شهر آراللو بیان کرد: این موضوع قابل قبول نیست و اگر مشکلی در سر راه احداث این کشتارگاه وجود دارد باید با همکاری بین بخشی بر طرف و یا پروژه به سرمایه‌گذار دیگری واگذار شود.

فرماندار اردبیل خواستار تعامل و همکاری دستگاه‌های حوزه سلامت در راستای مبارزه با کشتار غیرمجاز دام شد و ادامه داد: امنیت غذایی یک موضوع بین بخشی است که با مشارکت و همکاری سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌های مختلف و مردم تأمین می‌شود و در این حوزه با کسی تعارف نداریم که باید به جد به موضوع ورود کرده و آن را حل کنیم.

اعتماد اعجازی همچنین با اشاره به گستردگی خدمات دامپزشکی در جامعه اظهار کرد: تلاش می‌شود که اعتبارات دامپزشکی در سال‌جاری تقویت شود.

وی تصریح کرد: کشتارگاه آراللو به عنوان دومین پروژه بزرگ کشتارگاهی استان اردبیل شامل بخش‌های اداری، سالن کشتار، سردخانه و بسته‌بندی قرار بود با ظرفیت سالانه ۹ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

منبع