بابک ضیایی در حاشیه‌ نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در گفت‌وگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهار کرد: صنعت ساختمان در دو سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی به شدت افول پیدا کرده و برای فعالان این عرصه چالش های متعددی ایجاد شده است. مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع […]

بابک ضیایی در حاشیه‌ نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در گفت‌وگو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهار کرد: صنعت ساختمان در دو سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی به شدت افول پیدا کرده و برای فعالان این عرصه چالش های متعددی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع عمرانی باربد فن آور افزود: شرایط نامساعد در صنعت ساختمان موجب خروج سرمایه از کشور شده است که این مسئله برای تولید دغدغه ای جدی محسوب می شود.

وی ادامه داد: خریداران مسکن افرادی هستند که به صورت عمده در این صنعت سرمایه گذاری می کنند.

وی گفت: به دلیل سیاست های نادرست دولتی در حوزه مسکن و ساختمان خریداران به خرید ملک در کشورهای دیگر مانند ترکیه روی آوردند.

ضیایی با بیان این موضوع که رویکرد های دولت در بخش اقتصاد نامناسب بوده، بیان کرد: افرادی که پول دارند به سمت خرید ملک در دیگر کشور ها جذب شده اند.

وی اضافه کرد: زمانیکه خریدار سرمایه را از کشور خارج می کند بازار تامین سازندگان مسکن نیز با مشکل مواجه می شود.

ضیایی یادآور شد: صنعت سازه های فلزی و فولادی از مهمترین صنایع کشور محسوب می شود که از ظرفیت های مناسبی برخوردار است اما نتوانسته ایم از آن به خوبی بهره مند شویم.

به گفته وی، کشور ترکیه علی رغم مشکلات اقتصادی که دارد به دلیل ارتباط بانکی بین المللی با سایر کشور ها توانسته سرمایه های زیادی را در حوزه مسکن جذب کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع عمرانی باربد فن آور با اشاره به معضلات صادرات در ایران، گفت: اگر تجار ایرانی بخواهند در بخش صادرات فعالیت کنند باید دولت بستر لازم را برای آنها فراهم سازد تا بازرگانان در فضایی امن به امر صادرات بپردازند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار