مهدی رافعی، مدیر عامل شرکت نگین ارمغان مغان که به دور از وابستگی به دولت برای خود شغل ایجاد کرده‌ و توقع وی به جای ایجاد شغل از مسئولان حمایت‌هایی مانند ارائه تسهیلات است.

مهدی رافعی مدیر عامل شرکت نگین ارمغان مغان که به دور از وابستگی به دولت برای خود شغل ایجاد کرده‌ و توقع وی به جای ایجاد شغل از مسئولان حمایت‌هایی مانند ارائه تسهیلات است.

لطفاً خودتان را در چند جمله معرفی کنید؟
اینجانب مهدی رافعی اصالتاً اهل گرمی که علاقه‌مند به عمران و آبادانی دیار پدری خود هستم و برای اشتغال جوانان این منطقه اقدام به اجرای یک واحد سرمایه‌گذاری و تولید فرآورده‌های لبنی در شهرک صنعتی گرمی نموده‌ام.
در خصوص این واحد تولیدی، میزان سرمایه‌گذاری و تولید محصولات توضیح بفرمایید؟
واحد تولیدی شرکت نگین ارمغان مغان روزانه ۵۰ تن شیر تولیدی روستاییان عزیز را جمع‌آوری و به محصولات مختلف لبنی تبدیل و در بازارهای سراسر کشور و شرکت‌های معتبر فروشگاهی توزیع می‌کند.
این واحد تولیدی در کنار دیگر کارخانه‌های تولید محصولات لبنی ظرفیت توسعه برای منطقه خواهد بود؟
میزان سرمایه‌گذاری بر اساس برآورد اولیه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود که بدلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور، بالغ بر ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تمام شده برای احداث این کارخانه هزینه می‌شود و تا کنون ۵ میلیارد تومان آن هزینه شده است.
در‌خصوص میزان اشتغال این واحد تولیدی و زمان بهره برداری آن بفرمایید؟
عملیات اجرایی کارخانه نگین ارمغان مغان اواسط تابستان امسال آغاز شد و تلاش کردیم نهایت سرعت عمل در تکمیل و راه اندازی از این کارخانه را به کار بگیریم و تا کنون بخش اعظمی از عملیات انجام گرفته و ماشین آلات نیز خریداری شده است. تا بهمن ماه امسال کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی نگین ارمغان مغان تکمیل و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. میزان اشتغال آن نیز برای ۳۶ نفر بطور مستقیم و ۲۰۰ نفر نیز غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد شد.
لطفا سخنان پایانی خود و انتظاراتی که از مسئولان دارید را بفرمایید؟
از مدیران و مسئولان انتظار دارم از سرمایه‌گذاران بخصوص سرمایه‌گذاران غیربومی حمایت ویژه انجام دهند چراکه سرمایه‌گذار با خود سرمایه‌گذار به منطقه می‌آورد. در حال رایزنی و مذاکره با تعدادی از سرمایه داران هم صنف خودمان هستیم تا بتوانیم سرمایه گذاری هایی در شهرستان گرمی جذب کنیم.

  • نویسنده : علی شهابی