معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: آئین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه با حضور مسئولان استانی، هنرمندان و گروه‌های نمایشی و نیز جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در تالار حافظ شهر مرزی […]

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: آئین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره استانی تئاتر طنز شادمانه با حضور مسئولان استانی، هنرمندان و گروه‌های نمایشی و نیز جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در تالار حافظ شهر مرزی گرمی برگزار شد.

سعید نوریان خاطرنشان کرد: با رأی هیئت داوران نمایش «آفدابه» از شهرستان گرمی به صورت مشروط به عنوان کار منتخب و برگزیده این جشنواره برای حضور در سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی و پیشنهاد شد.

وی گفت: بهرام پوردنیا، عباس جاهد و صمد فریدی، اعضای هیئت داوران این جشنواره در بخش گریم با تقدیر از رضا صاحب نظر برای گریم نمایش «دون کیشوت» از بیله سوار، ثریا بدلی گریمور نمایش «آفدابه» از گرمی را به عنوان گریمور برتر این جشنواره معرفی کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلای استان اردبیل بیان کرد: هیئت داوران در بخش آفیش و بروشور جایزه بهترین طراحی آفیش و بروشور را به مسعود گوزلی برای طراحی آفیش و بروشور نمایش «دون کیشوت» از بیله سوار اعطا کرد و آیدین آقاجاتی برای طراحی نور نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین‌شهر، لوح سپاس بهترین طراحی نور را دریافت کرد.

نوریان ادامه داد: در بخش طراحی لباس با هدیه نقدی و لوح سپاس جشنواره مشترکا به مریم یعقوبی برای طراحی لباس نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین‌شهر و رسول صفایی برای طراحی لباس نمایش «آفدابه» از گرمی اهدا شد و لیلی ابراهیم پور برای طراحی و ساخت عروسک در نمایش «دون کیشوت» جایزه هیئت داوران را به خود اختصاص داد.

وی گفت: هیأت داوران جشنواره در بخش طراحی صحنه مشترکا حمیدرضا یعقوبی و عبدالرضا عسگری برای طراحی صحنه نمایش «خودکشی از نوع سوم» از خلخال و محسن شاهی و سیدرسول فاطمی برای طراحی صحنه نمایش «دون‌کیشوت» از بیله سوار را به عنوان طراحان صحنه برتر این دوره از جشنواره تئاتر طنز شادمانه معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: هیئت داوران در بخش بازیگری زن با اهدای هدیه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره، افسانه محسنی بازیگر نمایش «آفدابه» از گرمی را به عنوان بازیگر رتبه دوم زن این دوره از جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان معرفی کرد و هلن احمدی و فاطمه فلنگی بازیگران نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین‌شهر مشترکا حائز جایزه رتبه سوم بازیگری زن شدند. در این بخش همچنین مبینا جاوید هم برای بازی در نمایش «خانواده نسبتاً” خوشبخت» از گرمی مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت.

نوریان اضافه کرد: بر اساس رأی هیئت داوران هدیه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره رتبه اول بازیگری مرد مشترکا به وحید مؤمنی فر برای بازی در نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین‌شهر و رسول صفایی برای بازی در نمایش «آفدابه» از گرمی اختصاص یافت و عبدالصمد صمدی برای بازی در نمایش «آفدابه» از گرمی به عنوان بازیگر دوم جشنواره معرفی شد.

وی گفت: در این بخش همچنین حسین فاضلی برای بازی در نمایش «خانواده نسبتاً خوشبخت» از گرمی با دریافت هدیه نقدی و لوح سپاس سوم شد و حمیدرضا یعقوب پور برای بازی در نمایش «خودکشی از نوع سوم» از خلخال، علی داودی برای بازی در نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر و اصغر نیکجو و اسلام حامدی برای بازی در نمایش «آدابه» از گرمی شایسته تقدیر شدند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در بخش نمایشنامه نویسی هم هیئت داوران با قدردانی از نویسندگان غیر بومی عبدالرضا عسگری تنها نویسنده بومی جشنواره برای نگارش نمایشنامه «خودکشی از نوع سوم» از خلخال قدردانی کرد.

نوریان خاطرنشان کرد: در بخش کارگردانی هم هیئت داوران با اعلام اینکه برای رتبه اول انتخابی ندارد، فرید معتمدی برای کارگردانی نمایش «کمدی ارتفاعات» از مشگین شهر و ذبیح الله صدری برای کارگردانی نمایش «آفدابه» از گرمی را با دریافت دیپلم افتخار و تندیس جشنواره مشترکا“حائز دریافت رتبه دوم کارگردانی اعلام کرد و مسعود گوزلی برای کارگردانی نمایش «دون کیشوت» از بیله سوار، رتبه سوم این بخش از جشنواره را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: هیأت داوران پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی طنز شادمانه از بین نمایش‌های «آفدابه»، «خودکشی از نوع سوم» و «خانواده نسبتاً خوشبخت» نمایش «آفدابه» از گرمی را به صورت مشروط به عنوان کار منتخب و برگزیده این دوره از جشنواره تئاتر طنز شادمانه برای حضور در سی ویکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل پیشنهاد کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر