دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان، اصناف، بازاریان و مراکز اقامتی و سیاحتی تعطیل بوده و همه باید به این تعطیلی پایبند باشند.

فیروز فرهانی اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری از ویروس کرونا کلیه اصناف و بازاریان به‌جز نانوایی، قصابی، خواروبارفروشی و مراکز توزیع اقلام و مواد بهداشتی و کلیه مراکز اقامتی و سیاحتی در شهرستان گرمی تعطیل بوده و تمام اصناف و مراکز اقامتی ملزم به همکاری با ستاد پیشگیری از ویروس کرونا هستند.

وی بیان کرد: برای مبارزه با ویروس کرونا تمام آحاد مردم باید پایبند اصول و موازین بهداشتی باشند و مطابق تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و نیز پیرو تصمیمات و دستورالعمل‌های اتخاذی در ستاد پیشگیری شهرستان، سلامتی شهروندان جزء اولویت‌ها و خط قرمز دادستانی محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی تصریح کرد: تمام قلیان سراها در راستای مبارزه با شیوع کرونا در سطح شهرستان گرمی تعطیل است و در صورت تخطی صاحبان، این مراکز پلمپ شده و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

فرهانی افزود: از اصناف و بازاریان درخواست می‌شود اطلاعیه تعطیلی را کاملاً جدی گرفته و از باز کردن مغازه‌های خود در این ایام به جد اجتناب کنند؛ فعالیت‌های آرایشگران و صنف‌هایی که خدمات عمومی انجام می‌دهند، زیر نظر بازرسان بهداشتی قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی، برخور قانونی صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی بیان کرد: از همشهریان خواسته می‌شود برای حفظ سلامتی خود‌ و جامعه از رفت‌وآمد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و با هرگونه تجمع بی‌مورد در اماکن عمومی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود برخورد خواهد شد.

لزوم اجتناب از سفرهای غیرضروری به گرمی

فرهانی تصریح کرد: از همشهریان و هم‌وطنان عزیزی که در استان‌های دیگر به‌خصوص استان‌های شمالی مقیم هستند، استدعا می‌شود به شهرستان گرمی سفر نکنند و همشهریان نیز تا نابودی کامل کرونا از پذیرفتن هرگونه مهمان خودداری کنند.

وی افزود: توزیع اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها و مراکز دارای صلاحیت زیر نظر بازرسان و گروه متشکل با حضور نماینده دادستانی انجام می‌پذیرد و همشهریان می‌توانند هرگونه گران‌فروشی، کم‌فروشی و‌ مواردی از این قبیل را به پلیس ۱۱۰ و شماره تلفن‌های ارائه‌شده از سوی ستاد پیشگیری اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی با هشدار به نشردهندگان اکاذیب و متخلفان گفت: فعالان مجازی از نشر اخبار غلط و شایعات پرهیزکرده و خبرهای موثق را از طریق مراجع و منابع قانونی انعکاس دهند، زیرا نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم است و برخورد با نشردهندگان اکاذیب و شایعه در فضای مجازی در مورد ویروس کرونا در دستور کار دادستانی است.

فرهانی بابیان اینکه دادستانی تا بهبود شرایط در کنار مردم است، افزود: در شرایط فعلی نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و نظارت قانونی، دادستانی شهرستان گرمی خود را در کنار مردم می‌داند.

انتهای پیام/