به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سیدحسن عاملی بعدازظهر یکشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب در مسجد میرزاعلی اکبر اردبیل اظهار کرد: لباس روحانیت دارای شأن و منزلت بالاست و هرکس به این جایگاه بی حرمتی کند از روی عناد و برگرفته از رفتار دشمنان انقلاب اسلامی است وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سیدحسن عاملی بعدازظهر یکشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب در مسجد میرزاعلی اکبر اردبیل اظهار کرد: لباس روحانیت دارای شأن و منزلت بالاست و هرکس به این جایگاه بی حرمتی کند از روی عناد و برگرفته از رفتار دشمنان انقلاب اسلامی است

وی به وظیفه خطیر علمای دین در هدایت امت اسلامی و احیاگری جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم برای شهدا، علما و متقیان جایگاهی برتر تعریف و تفسیر کرده تا امت را متوجه این ارزش و مرتبه بالا کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عالم دین اسباب آراستگی شهرها و بلاد ماست، تصریح کرد: نفوس پاک علمای دین زمینه ساز تربیت و تعالی برتر است.

عاملی اهمیت احیاگری در حوزه اعتقادات، اخلاق، باورهای دینی و جلوگیری از هرگونه کج روی و انحراف را یادآور شد و بیان کرد: نفس پاک علما باید ملکه حساسیت باشد و واهمه قدسی را در امت اسلامی ایجاد کند.

وی از علما به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: اولین نقش علما تبیین حکیمانه دین و بیان زیبایی‌های آن است تا با آراستگی بیشتر بتوان زمینه جذب و هدایتگری را فراهم کرد.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات جایگاه علما بی نظیر است و قطعاً عالمان دین با هدایت گران جاعل و ستمگر مقابله کرده و جلوی نشر و گسترش بدعت را می‌گیرند.

بی حرمتی به لیاس علما عناد دشمن است/علما درقامت تبیین حکیمانه دین

نقش علما در تنظیم روابط اجتماعی بی بدیل است

عاملی نقش علما را در تنظیم روابط اجتماعی و برقراری عدالت واقعی یادآور شد و افزود: علما در طول تاریخ در حفظ و صیانت از تمامیت و استقلال کشور تلاش کرده و اجازه ندادند تا این سرزمین در سراشیبی سقوط قرار گیرند.

وی افزود نقش خطیر علما و روحانیون واسط بین امر الهی و مردم است که خود زمینه ساز حفظ محبت و ایجاد علقه های ارزشی است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: امام عصر (عج) ظهور خواهد کرد تا بشریت را عاقبت بخیر کند و قطعاً در تربیت نفوس و تعالی انسان‌ها نقش علما در حوزه هدایتگری بسیار مهم و بی بدیل است.

عاملی تشکیل حکومت جهانی را از ویژگی‌های حاکمیت امام عصر (عج) توصیف کرد و افزود: عوامل مختلف به جنگ و خونریزی در دوران مختلف دامن زده که خاک، تعدد شاهان و دین و نژادپرستی از جمله این عوامل بوده که نمونه آن را امروز در جنگ سوریه و فلسطین به مسائل دینی و اعتقادی شاهدیم.

وی دیگر ویژگی دوران ظهور اتمام عصر را برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: در عصر ظهور همه سرزمین‌ها مملو از عدالت بوده و خانواده واحد جهانی تشکیل می‌شود تا بشریت از این همه رنج و مرارت نجات یابد.

در این مراسم مولودی خوانی شده و طلاب جدید عهدنامه خود را قرائت تا لباس روحانیت را برتن کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر