به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران و محمد هادی ایمانیه امشب (دوشنبه، ۱۱ دی‌ماه) در گفتگوی ویژه خبری با موضوع اقدامات استانداران برای برگزاری انتخابات رقابتی حضور یافتند. استاندار خراسان شمالی در ابتدای این برنامه گفت: این استان با دارا بودن […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران و محمد هادی ایمانیه امشب (دوشنبه، ۱۱ دی‌ماه) در گفتگوی ویژه خبری با موضوع اقدامات استانداران برای برگزاری انتخابات رقابتی حضور یافتند.

استاندار خراسان شمالی در ابتدای این برنامه گفت: این استان با دارا بودن ۱۰ شهرستان فضا به گونه‌ای است که از ابتدا سعی شده با احزاب و گروه‌های مختلف نشست‌هایی داشته باشیم و فصل مشترک صحبت‌های ما این باشد که با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای این زمینه به وجود بیاید که با آرای بالای مردم موجب ناامیدی دشمنان شویم.

وی افزود: این نشست‌ها با گروه‌های مختلف تداوم داشته و قاعدتاً با ثبت نام‌های صورت گرفته و رسیدگی به صلاحیت‌ها به مرور، نشاط و شور انتخابات در فضاهای شهری بیشتر شده و امیدوار هستیم در زمان خود یعنی ۱۱ اسفند ماه شاهد یک مشارکت قوی باشیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به جلسه امروز رئیس جمهور با استانداران سراسر کشور عنوان کرد: تاکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز بر اساس منویات مقام معظم رهبری بود که بحث رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت استوار بود و آقای رئیسی تاکید داشتند که استانداران فضایی را به وجود بیاورند که این چهار رکن برقرار باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس ما در بحث جهاد تبیین و اینکه بتوانیم اقدامات دولت سیزدهم در سطح استان‌ها را به مردم اطلاع رسانی کنیم و این دلگرمی در مردم ایجاد شود که مسئولان به فکر خدمت به مردم هستند و در ابعاد مختلف برای آن‌ها تلاش می‌کنند.

حسین نژاد گفت:  این امر موجب افزایش مشارکت می‌شود که این بستر در سطح استان فراهم شده و سعی شده تا به مناسبت‌هایی گزارش کار به مردم ارائه شود و این گزارش کارها و برخی اوقات پرسش و پاسخ‌ها بین دانشجویان و احزاب موجب برطرف شدن برخی ابهامات احتمالی می‌شود.

وی ادامه داد: نهایتاً در صحبت‌هایی که با فرمانداران و بخشداران داشته‌ایم این اطمینان را برای مردم ایجاد کرده‌ایم و گفتیم که همه ما یک رای داریم و هیچ جانبداری از هیچ کاندیدایی مد نظر نیست و صیانت از آرای مردم به عنوان یک اصل برای ما در استان مطرح است که موجب رعایت شدن چهار رکن مورد نظر مقام معظم رهبری می‌شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: دستگاه‌های انتظامی نیز اطمینان دارند تا بحث امنیت انتخابات را تامین کرده و در نهایت امیدوار هستیم که استان خراسان شمالی در ۱۱ اسفند حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را داشته باشیم.

در ادامه، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران گفت: امروز جلسه مشترک مهمی بین استانداران و دولت با محوریت جناب آقای رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه، گزارش‌های خوبی توسط استانداران از وضعیت کلی کشور محضر جناب آقای رئیس جمهور ارائه شد و آقای رئیس جمهور رهنمودهای مهمی را برای برگزاری انتخابات با سیاست‌های کلان مد نظر مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت سلامت مشارکت و رقابت تاکید شد.

وی افزود: ما در استان مازندران از مدت‌ها قبل بر اساس زمانبندی ستاد انتخابات کشور و روزشمار انتخابات که برای استان‌ها تعیین شد تاکنون بر اساس روز شمار همه برنامه‌های پیش روی انتخابات را انجام داده‌ایم.  ما کار را تقریباً از دو ماه گذشته به صورت رسمی آغاز کردیم و در حال حاضر در مرحله تایید نهایی شورای نگهبان قرار دارد که امیدوار هستیم هرچه زودتر نتایج بر اساس روز شمار اعلام شود.

استاندار مازندران عنوان کرد: استان مازندران طی دو سال اخیر شاهد تحولات بزرگی بود در دولت مردمی سیزدهم بر اساس سیاست‌های کلانی که جناب آقای رئیس جمهور اعلام کردند اقدامات متحولانه‌ای در حوزه معیشت مردم و سازندگی استان آغاز شد.

حسینی‌پور عنوان کرد: امروز دشمنان ما بیشترین تهاجم شناختی را علیه ملت بزرگ ایران آغاز کرده‌اند که یکی از دلایل آن اقدامات موثر انجام شده در دولت مردمی سیزدهم است و ما شاهد هستیم که مردم ما با توجه به شرایط کشور و منطقه به سرعت خود را برای شرکت در انتخابات آماده می‌کنند. مردم مازندران همیشه از جهت شرکت در انتخابات زبانزد و جزو اولویت‌های انتخاباتی کشور بودند. چرا که مردم مازندران خود را با ارزش‌های انقلاب اسلامی عجین کردند و شرکت در انتخابات را بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری تکلیف خود می‌دانند.

استاندار مازندران در ادامه تاکید کرد: امیدوارم با بی‌طرفی که آقای رئیس جمهور اعلام کردند تاکنون این بی‌طرفی را اعلام کرده‌ایم. حضور همه احزاب و گروه‌های رسمی و بر اساس قوانین رسمی وزارت کشور می‌توانند فعالیت کنند، آمادگی خود را به همه این گروه‌ها اعلام کرده‌ایم تا نشست‌های خوبی در استان توسط همه آن‌ها برگزار شد. امیدواریم که انتخابات پرشور را در یازدهم اسفند با حضور همه مردم شاهد باشیم.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در ادامه این برنامه عنوان کرد: آقای رئیس جمهور همچون گذشته طرفدار تفویض اختیار به استان‌ها و مدیران استانی هستند. امروز نیز مکرراً به وزرای محترم و اعضای دولت تاکید داشتند که امور را حتی الامکان به استانداران تفویض کنند. آقای رئیس جمهور در این جلسه عنوان کردند که استانداران روسای جمهور استان‌ها هستند و این پیشنهاد به صورت مکرر نیز از سوی استانداران مطرح می‌شود.

استاندار فارس بیان کرد: آقای رئیس جمهور در بخش دیگری از این جلسه تاکید کردند که ما طرفدار هیچ نامزد انتخاباتی نیستیم، هیچ سوگیری یا جناح‌بندی سیاسی نداریم و منتظر انتخاب هیچ فردی نیستیم مگر افرادی که کارآمد و فعال در راستای منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران.

وی ادامه داد: ما در استان فارس تعداد میزهای خدمت خود را افزایش دادیم و مشکلات مزمن شده مردم را در سفرهای مختلف به شهرستان‌های استان فارس بررسی کردیم. در این راستا، من به عنوان استاندار تاکنون ۷۲ سفر به شهرستان‌های استان فارس داشتم و سعی کردیم در سفر دور دوم هم برای مردم و هم برای سرمایه‌گذاران میزهای خدمت را مستقر کنیم.

ایمانیه اظهار کرد: تلاش برای احداث آزادراه شیراز به بوشهر و عسلویه، افزایش سرعت تکمیل پروژه قطار شیراز به بوشهر، دریافت موافقت برای احداث راه آهن شیراز به اهواز و شلمچه، حل مسائل اجتماعی مانند جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در سطح شهر شیراز، ساماندهی اتباع غیر ایرانی، نهضت احداث آبخیزداری‌ها، تسریع پروژه انتقال آب خلیج فارس به شمال استان فارس، نهضت آبرسانی به روستاهای استان فارس که یک هزار روستا دارای تنش آبی بودند و توانستیم در این فاصله مشکل ۴۰۰ روستا را حل کنیم جزو اقدامات برای خرسندسازی مردم استان فارس است.

استاندار فارس با اشاره به چهار رکن مورد تاکید رهبر انقلاب در خصوص انتخابات پیش رو عنوان کرد: ما به طور جدی به تمام فرمانداران بخشداران هشدار داده‌ایم که صندوق رای همچون امانت مردم در نزد ما قرار دارد و هیچ فردی حق جانبداری از کسی را ندارد. حتی دو نفر که جانبداری کرده بودند را از کار بیکار کردیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با اعتماد مردم به ما مشارکت در حد شایسته مردم استان فارس باشد. در حوزه امنیت انتخابات نیز دقت می‌کنیم تا صندوق‌های رای و محل استقرار آن‌ها از نظر سخت افزاری و نرم‌افزاری بتوانیم امنیت آن‌ها را حفظ کنیم.

استاندار مازندران نیز در ادامه برنامه بیان کرد: امنیت سرآمد همه مولفه‌هاست و تا امنیت وجود نداشته باشد هیچ کاری حتی کارهای سازندگی میسور نخواهد شد. ما در استان مازندران به واسطه مردمی کردن مولفه‌های امنیت و در سایه این امنیت بود که طی دو سال گذشته رشد اقتصادی مازندران در پایان سال ۱۴۰۱ علی رغم اینکه چند سال گذشته منفی بود اما در پایان سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم به ۴/۱ رسید و امسال نیز رشد ۸ درصدی را به عنوان هدف تعیین کرده‌ایم.

وی افزود: در سایه همین امنیت، ما ۲۲۱ واحد تولیدی را که راکد بودند طی دو سال اخیر راه‌اندازی کرده‌ایم. در این راستا نرخ بیکاری ما در استان مازندران ۲ درصد پایین‌تر از نرخ میانگین کشوری است. نرخ تورم که همواره در استان مازندران ۳ تا ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری بود اما این نرخ اکنون ۱.۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

حسینی‌پور بیان کرد: یکی از مولفه‌های مهم امنیت برای انتخابات بی‌طرفی دستگاه اجرایی است و دستگاه اجرایی باید حسب سیاست‌های بالادستی نظام امانتداری کند. در طول مدت اخیر تمام دست‌اندرکاران انتخابات به طور دائم توسط وزارت کشور و ستاد انتخابات مورد آموزش قرار گرفتند و اردوهای آموزشی نیز تشکیل شد. با توجه به تغییرات در قوانین انتخابات با اجرای آموزش‌های حرفه‌ای قانون جدید انتخابات به همه دست‌اندرکاران ابلاغ و آموزش داده شد.

وی افزود: مهم‌ترین مولفه امنیت این است که مردم احساس بی‌طرفی حوزه‌های اجرایی را داشته باشند. آقای رئیس جمهور در دستورات و تاکیدات امروز خود نیز به صورت قاطع گفتند که دولت در این انتخابات کاملاً بی‌طرف است و حتی فرمودند ما به هیچ عنوان نه نسبت به گروه و نه نسبت به فردی هواداری نداریم.

استاندار مازندران تاکید کرد: همه دستگاه‌های امنیتی در استان و انتظامی خود را برای برگزاری انتخابات پرشور با امنیت بالا آماده می‌کنند.

استاندار خراسان شمالی نیز سپس با اشاره به نحوه فراهم کردن مشارکت بانوان در شهرستان‌های مختلف این استان عنوان کرد: با توجه به فضایی که در استان وجود دارد و اهمیت حضور بانوان در مناصب مختلف حتی در خود مدیریت‌های استانداری در این دوره ما سعی کردیم تا حضور بانوان قوی‌تر و پررنگ‌تر از گذشته باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، آمار ثبت نام بانوان در کاندیداتوری انتخابات مجلس نسبت به دوره‌های قبل یک افزایش چشمگیری داشته و نزدیک به ۲۵ درصد افزایش انتخاب شوندگان در خواهران را داشتیم. این موضوع نشان دهنده اهمیت استان به حضور بانوان در عرصه‌های انتخابات و اجتماعی است.

حسین‌نژاد عنوان کرد: توجهی که در جلسات مختلف در امور بانوان وجود داشته این موضوع را پررنگ‌تر از گذشته کرده است که امیدواریم با انتخاب درست این عرصه و فعالیت برای بانوان در مجلس شورای اسلامی به وجود بیاید. کمیته تبلیغات و استفاده از صدا و سیما موضوعات مختلف را مدنظر داریم تا تیب خاطر در مردم ایجاد شود و نیروهای انتظامی ما در محل صندوق‌ها توجیه هستند. همه این فعالیت‌ها مقدمات را برای حضور پرشور مردم این استان مطابق با چهار رکن مورد اشاره رهبر معظم انقلاب فراهم کند.

استاندار مازندران در پایان خاطرنشان کرد: در قانون بطور کامل پیرامون آن مواردی اشاره شده است. یکی از آسیب‌های تبلیغاتی انتخابات ما متاسفانه که در طول سال‌های گذشته مقداری رواج پیدا کرد، هزینه‌هایی است که توسط برخی کاندیداها بدون ضابطه انجام می‌شود. نگاهمان این است که با توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی اگر نامزد محترم به این امر توجه کند که باید در مقابل قانون و مردم پاسخگو باشند، ما شاهد چنین آسیب‌هایی نخواهیم بود.

پایان پیام/


منبع خبر: فارس