به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شهریار سرداری عصر پنجشنبه در گرامیداشت ۲۲ تیرماه روز فناوری ارتباطات در اردبیل اظهار کرد: زیرساخت‌های مناسب ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اردبیل مهیا شده و ما حتی در سیل اخیر و سایر حوادث شاهد صدمه و لطمه به این زیرساخت‌ها نبودیم. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شهریار سرداری عصر پنجشنبه در گرامیداشت ۲۲ تیرماه روز فناوری ارتباطات در اردبیل اظهار کرد: زیرساخت‌های مناسب ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اردبیل مهیا شده و ما حتی در سیل اخیر و سایر حوادث شاهد صدمه و لطمه به این زیرساخت‌ها نبودیم.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر با همکاری زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سعی کردیم تا تجهیزات مناسب را در تقویت ارتباطات بین‌المللی فراهم کرده و در کنار آن شرایط مناسبی را در برقراری ارتباطات بین استانی نیز مهیا کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در بحث ارتباطات داخل استان نیز اکثر جاده‌های استان اردبیل به دکل‌ها و آنتن‌های مجهز بی. تی. اس آراسته شدند تا ما کمترین قطعی تلفن همراه و ارتباطات را حتی در روستاها و مناطق محروم شاهد باشیم.

سرداری افزود: با فعال شدن شبکه‌های رادیویی و ایستگاه‌های تقویت‌کننده در این حوزه سعی بر این است تا در بخش ارتباطات بین‌المللی، بین استانی و حتی داخل استان فضایی مناسب فراهم بیاید تا کمترین قطعی و نارسایی خدمات‌رسانی را شاهد باشیم.

وی خرید و نصب آنتن‌های بی. تی. اس را برای خدمات‌دهی مناسب تلفن همراه و اینترنت پرسرعت یادآور شد و خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه سعی می‌کنند تا در مناطق مختلف تجهیزات مناسب خود را راه‌اندازی کنند تا امکان دسترسی به تلفن همراه و حتی اینترنت پرسرعت با پایداری مناسب فراهم آید.

سرداری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سال‌های گذشته خرید و نصب ۱۷۸ دکل مخابراتی در استان اردبیل فراهم شد و امسال نیز مجوز نصب ۲۵۶ دکل در مناطق روستایی اخذ شده است.

وی بیان کرد: در روستاهای بالا ۲۰ خانوار با نصب این دکل‌ها و ایستگاه‌های تلفن همراه، پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت ارتقا می‌یابد.

سرداری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تاکنون ۶۵ دستگاه از این دکل‌ها نصب شده تا اهالی ۱۰۰ روستا از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: تا شهریورماه نصب ۳۰۰ دستگاه دیگر نیز انجام خواهد شد و انتظار می‌رود تا پایان سال به همه تعهدات خود در نصب و راه‌اندازی آنتن‌های بی. تی. اس به عنوان تقویت‌کننده تلفن همراه و خدمات اینترنت پرسرعت عمل کنیم.

سرداری گفت: در روستاهای مختلف پایش دقیق در برقراری تماس‌های تلفن همراه انجام شده که در اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانیم نارسایی‌های احتمالی را نیز برطرف کنیم.

وی افزود: سعی کردیم تا در اکثر روستاها تکنولوژی رومینگ را فعال کنیم تا امکان بهره‌برداری از آن فراهم آید.

پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای کسب و کارهای دیجیتال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال و رونق کسب و کارهای فناورمحور فعالیت‌های خوبی را شاهد هستیم و سعی ما بر این است تا وام‌های کم‌بهره در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.

سرداری اضافه کرد: ۴۰ طرح سال گذشته در این راستا مورد حمایت قرار گرفت که از طریق پست بانک ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان این مشاغل پرداخت شد و قرار است امسال نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از صاحبان شرکت‌ها و فعالان کسب و کارهای فناورمحور خواست تا با مراجعه به سامانه «توان‌آفرین» با ثبت اطلاعات خود، امکان بهره‌مندی از این تسهیلات را به شکل مناسب فراهم کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر