به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اسفندیار هوشیار عصر دوشنبه در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات در اردبیل، اظهار کرد: ما از خیرانی که در بازسازی و ساخت صحن‌های عتبات عالیات یاریگر ستاد بودند، قدردانی می‌کنیم که همواره در این مسیر ارزشمند پیشقدم بودند. وی تصریح کرد: در حال حاضر عملیات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اسفندیار هوشیار عصر دوشنبه در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات در اردبیل، اظهار کرد: ما از خیرانی که در بازسازی و ساخت صحن‌های عتبات عالیات یاریگر ستاد بودند، قدردانی می‌کنیم که همواره در این مسیر ارزشمند پیشقدم بودند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عملیات ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف و عقیله بنی‌هاشم زینب کبری (س) در کربلا با همت خیران و ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال انجام است و در سال‌های آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این مجموعه‌ها خواهیم بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: این ستاد از سال ۸۵ فعالیت خود را به شکل گسترده در استان آغاز کرده و در این سال‌ها سعی بر این بوده تا با جذب کمک‌های خیران در بخش‌های مختلف به ساخت مجموعه‌های خدماتی و رفاهی در عتبات عالیات کمک کند.

هوشیار افزود: ما در گام نخست موفق شدیم بیمارستان تخصصی امام زین‌العابدین را در کربلا احداث و در کنار آن چندین درمانگاه و مرکز خدمات‌رسانی به زائران را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی به احداث صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و اطراف حرم امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: ۲۲۰ هزار متر مربع از این صحن با همت خیران عملیاتی و اجرایی شده و قرار است امسال به شکل کامل به بهره‌برداری برسد.

هوشیار به پیشرفت ۶۰ درصدی صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۲۰۰ متر از این صحن به همت خیران و انسان‌های نیکوکار اردبیلی اجرایی و عملیاتی شده و قرار است در سال آینده به شکل کامل بهره‌برداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در عتبات عالیات فراهم آمده تا زائران در ایام اربعین حسینی و سایر فصول از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

هوشیار همت اردبیلی‌ها را برای خرید ۵۰۰ قطعه خشت طلا یادآور شد و اضافه کرد: قرار است در ماه شعبان از خیرانی که به ستاد عتبات عالیات کمک کردند، تجلیل شده و قدردان تلاش آنها باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل بیان کرد: همچنان نیازمند این مساعدت‌ها و کمک‌ها هستیم تا به بهترین شکل و آراسته‌ترین وضعیت حرمین شریفین در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین آماده پذیرایی از زائران باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر