رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: در آستانه اربعین حسینی ۱۳ موکب استان اردبیل در عراق و کشورمان مستقر خواهند شد تا به زائران حسینی در این ایام ارائه خدمات کنند.

اسفندیار هوشیار در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: صحن حضرت زینب (س) در اطراف حرم امام حسین (ع) و برادر باوفایش عباس ابن علی به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در حال اجراست که با احتساب طبقات زیرزمین بنای آن در ۱۴.۵ هزار مترمربع در حال اجراست.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۵۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: از این مساحت صحن احداثی سهم استان اردبیل سه هزار مترمربع است که با احتساب هزینه ساخت هر مترمربع که ۵ میلیون تومان می‌باشد هم استانی‌های اردبیل می‌توانند به ازای پرداخت ۲۰ هزار تومان در طول سال در ساخت این صحن مشارکت کرده و از اجر معنوی آن بهره مند شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل هدف اصلی را جلب مشارکت عموم مردم در ساخت این بنا عنوان کرد و گفت: در ساخت این بنا هر ماه ۳۰ تا ۴۰ نفر از نیروهای فنی و تجربی به کربلا عزیمت می‌کنند تا در ساخت این پروژه به صورت تبرکی مشارکت کنند.

هوشیار بیان کرد: تمام مصالح و نیازمندی‌های ساخت این پروژه از طریق کشورمان و نیروهای باتجربه و خیرین تأمین می‌شود تا روند احداث این صحن سرعت بیشتری بگیرد.

وی اضافه کرد: در آستانه اربعین حسینی ۱۳ موکب استان اردبیل در عراق و کشورمان مستقر خواهند شد تا به زائران حسینی در این ایام ارائه خدمات کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: این موکب ها ازز ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور در شهرهای مختلف عراق، مرز مهران و امامزاده سیدصدرالدین حاضر خواهند شد تا ارائه خدمات مناسبی را انجام دهند.

هوشیار افزود: ۷ موکب در کربلا، یک موکب در شهر نجف، یک موکب در سیدمحمد عراق، موکب دیگر در جوار عمود ۱۰۴۸ و دیوانیه عراق مستقر بوده و ارائه خدمات خواهند کرد.

وی اظهار کرد: موکبی از مشگین شهر در مرز مهران و موکب ابوالفضل (ع) نیز در امامزاده سیدصدرالدین حاضر می‌شوند تا به زائران حسینی ارائه خدمات کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل از هم استانی‌ها خواست؛ به صورت نقدی و یا جنسی به این موکب‌های عزاداری کمک کنند تا امکان ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر فراهم آید.

انتهای پیام/