مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: کار برداشت گندم در منطقه شمال استان به اتمام رسیده و تاکنون ۱۷۴ هزار و ۲۵۲ تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی نوبخت در بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام کار برداشت گندم در منطقه شمال اردبیل اظهار کرد: تاکنون ۱۷۴ هزار و ۲۵۲ تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده که نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.

وی افزود: خرید گندم در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر، نیر و نمین هم شروع شده است که پیش بینی می‌شود کل میزان خرید گندم در استان به بالای ۲۵۰ هزار تن برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با بیان اینکه کشاورزانی که تا پنجم تیر ماه گندم خود را ضمن ثبت در سامانه تحویل مراکز خرید داده‌اند بهای گندم خود را با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده‌اند، گفت: از این به بعد قیمت خرید تضمینی گندم با ۱۵ هزار تومان محاسبه خواهد شد و مابقی کشاورزان مابه التفاوت آن را هم بزودی دریافت خواهند کرد.

نوبخت پرداخت ۱۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران را یادآور شد و گفت: دولت موظف است تا شهریور ماه کلیه بهای گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کند بنابراین کشاورزان نگران دریافت بهای گندم خود نباشند.

وی به تنزل جایگاه اردبیل به رتبه نهم کشوری به علت خشکسالی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم و کلزا را تحویل مراکز خرید بدهند با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا بروز رسانی کنند تا در روند خرید مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل بیان کرد: هر کشاورز با کد ملی و تلفن همراه خود می‌تواند با مراجعه به سامانه مورد نظر از طریق نرم‌افزار تعریف شده اطلاعات خود را در پهنه زراعی ثبت کرده و در قالب کشت قراردادی تفاهمنامه‌ای با جهاد کشاورزی به امضا برساند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر