نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: قطره ای آب از سد کوثر و تونل های احداثی برای انتقال آب به اراضی پایاب به سایر مناطق منتقل نمی شود.

میرغنی نظری، اظهار کرد: مراحل تکمیل سد کوثر در حال انجام است و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی بر این است تا هر چه سریع‌تر پروژه پایاب سد کوثر تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: لوله گذاری تونل اول ۸۰۰ متر و تونل دوم نیز ۳۵۰ متر انجام شده و در مجموع در این مدت بیش از ۵ کیلومتر لوله گذاری در تونل‌های مختلف به انجام رسیده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه آبی – خاکی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: اصلی ترین پروژه در روند اجرایی سد انتقال آب به اراضی پایین دست اعم از باغات و زمین‌های زراعی است که در حال انجام است و پیش بینی می‌شود در سال آینده این پروژه محوری به سرانجام برسد.

نظری ادامه داد: بعد از سال‌ها انتظار پشت سد کوثر ۲۰ میلیون مترمکعب آب جمع آوری شده که امکان بهره برداری از آن برای سیراب کردن اراضی پایین دست به وجود می‌آید.

وی افزود: به محض تکمیل مراحل انتقال آب جهاد کشاورزی پروژه را تحویل گرفته تا عملیات آبیاری مدرن و کشت و زرع مناسب در این منطقه با همکاری جهاد کشاورزی به انجام برسد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با مدرن سازی باغات کوثر پیش بینی می‌شود علاوه بر افزایش دو تا سه برابری تولیدات زراعی تولید محصولات سردرختی نیز رشد خوبی را نشان دهد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر