به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، منصور نجفقلیزاده روز شنبه، با بیان اینکه پارسال علاوه بر آسفالت ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۸۵ کیلومتر راه روستایی نیز در نقاط مختلف استان اردبیل بهسازی و مرمت شد، افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شد. وی اظهار کرد: استان اردبیل در […]
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، منصور نجفقلیزاده روز شنبه، با بیان اینکه پارسال علاوه بر آسفالت ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۸۵ کیلومتر راه روستایی نیز در نقاط مختلف استان اردبیل بهسازی و مرمت شد، افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شد.
وی اظهار کرد: استان اردبیل در ۲ سال اخیر در آسفالت و روکش آسفالت، ساخت و توسعه راههای روستایی در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است.
وی با اشاره به بدهیهای اداره کل راهداری استان اردبیل به پیمانکاران، اظهار کرد: کمبود اعتبار مهمترین مشکل راه های روستایی است به طوری که اعتبارات استانی کفاف حفاظت، نگهداری و احداث راه روستایی جدید در استان اردبیل را نمی دهد.
معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری استان اردبیل با اشاره به وجود مشکلاتی در تامین مصالح و منابع مورد نیاز، بیان کرد: برای بهسازی و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی در دشت ۵۰ میلیارد ریال، در راه های تپه و ماهور ۶۰ میلیارد ریال و در راه های روستایی کوهستانی بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
نجفقلیزاده اضافه کرد: ردیف اعتبارات ملی راههای روستایی از سال ۹۹ حذف شده است و انتظار میرود با کمک و همراهی مجلس و دولت ردیف ملی اعتبارات راههای روستایی احیا شود، چرا که با اعتبارات محدود استانی نمیتوان آن طور که باید در این زمینه اقداماتی انجام داد.
وی با بیان اینکه احداث و آسفالت راههای روستایی از مطالبات اصلی روستاییان است ، ادامه داد: احداث راههای روستایی زمینهساز توسعه بخش کشاورزی، رشد و پویایی اقتصاد روستا و پیشگیری از مهاجرت روستاییان و حتی مهاجرت معکوس است.
وی با اشاره به اهمیت حفاظت و نگهداری از راه های روستایی، گفت: اگر راه های روستایی موجود حفاظت و نگهداری نشود بعد از سه الی چهار سال راه باید به طور کلی تخریب و بازسازی و دوباره آسفالت شود که این کار اعتبار بیشتری لازم دارد.
انتهای پیام/
منبع خبر: بازار