به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ناصر عبداللهیان ظهر سه‌شنبه در بازدید از پست‌های برق در اردبیل، اظهار کرد: بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است که ۳۷ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص داده است. وی تصریح کرد: ناترازی بین تولید و مصرف برق در ایام پیک مصرف […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ناصر عبداللهیان ظهر سه‌شنبه در بازدید از پست‌های برق در اردبیل، اظهار کرد: بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است که ۳۷ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: ناترازی بین تولید و مصرف برق در ایام پیک مصرف یک واقعیت است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: کنتورهای هوشمند مصرف برق ادارات را کنترل می‌کند و از طریق این کنتورها برای مشترکان برق اعمال محدودیت نیز می‌شود.

عبداللهیان افزود: اضافه کردن نیروگاه میسّر نبوده و آلایندگی دارد به طوری که در تأمین سوخت آن نیز مشکل داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مشترکان برق تقاضا داریم در ساعات ۱۳ الی ۱۸ و ۲۰ الی ۲۳ لوازم برقی پرمصرف را استفاده نکنند.

عبداللهیان با بیان اینکه فرهنگ درست مصرف کردن را باید به کودکانمان آموزش بدهیم، اضافه کرد: در ایام گرم سال مصرف برق در شمال استان سه برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ناگزیر به مدیریت مصرف برق در استان هستیم، بیان کرد: در بخش صنعتی و کشاورزی در استان اردبیل روزانه پنج ساعت قطعی برق داریم که طبق جدول‌بندی و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

عبداللهیان در ادامه سخنان خود یادآور شد: مصرف برق بخش خانگی استان ۳۷ درصد، بخش صنعت ۲۷ درصد، بخش کشاورزی ۱۶ درصد و سایر بخش‌ها ۲۰ درصد است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل با بیان اینکه در بخش خانگی ۹۰ درصد مصرف برق مربوط به کولر، یخچال و روشنایی است، گفت: مشترکان حتماً درزهای یخچال را بررسی کرده و از قرار دادن آن کنار اجاق گاز و یا بخاری اجتناب کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر