به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ارسلان مالکی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ۷۶۴ واحد مسکن در اردبیل، اظهار کرد: اهمیت تأمین زمین برای ساخت مسکن در سه سال گذشته با تاکید رئیس جمهور مورد توجه جدی بوده و ما سعی کردیم این دغدغه را در دولت سیزدهم رفع کنیم. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ارسلان مالکی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ۷۶۴ واحد مسکن در اردبیل، اظهار کرد: اهمیت تأمین زمین برای ساخت مسکن در سه سال گذشته با تاکید رئیس جمهور مورد توجه جدی بوده و ما سعی کردیم این دغدغه را در دولت سیزدهم رفع کنیم.

وی تصریح کرد: با تأمین زمین و الحاق محدوده‌های شهری سعی شد تا طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم روند رو به جلویی را پیدا کند و بسیاری از محدودیت‌های گذشته در این بخش رفع شود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن پیچیدگی تأمین زمین و منابع مورد نیاز را برای ساخت واحدهای مسکونی یادآور شد و گفت: این کار شجاعانه و جسورانه دولت سیزدهم در بدو آغاز سخت و دشوار به نظر می‌رسید اما بعد از گذشت سه سال شاهد به ثمر نشستن این طرح و افتتاح هزاران واحد مسکونی هستیم که در قالب نهضت ملی مسکن و به شکل انبوه در حال احداث است.

مالکی به ساخت ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکن در کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا این واحدهای در حال احداث را در سریع‌ترین زمان جمع‌بندی و تکمیل کرده و تحویل متقاضیان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم قانون جهش تولید مسکن نیز از سوی مجلس ابلاغ شد که این هم پشتوانه قانونی برای اجرای این طرح بود و انتظار می‌رود متقاضیان در کنار آورده، از ظرفیت تسهیلات بانکی نیز در تکمیل این واحدها بهره بگیرند.

مالکی اضافه کرد: در همین استان اردبیل از ۱۲۳ هزار متقاضی ثبت‌نام شده، تعداد ۳۶ هزار متقاضی به تأیید نهایی رسیدند که قطعاً دارای چهار شرط متأهل بودن، فاقد مسکن بودن، عدم دریافت زمین و امتیاز از دولت و شرط سکونت در محل اجرای پروژه را داشته و نسبت به تشکیل پرونده آنها اقدام شده است.

وی بیان کرد: هر چند پرداختی متقاضیان ممکن است عقب بیفتد اما تأمین زمین و عملیات احداث واحدها شروع شده و تلاش بر این است تا به تناسب آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات این کار بزرگ به سرانجام رسیده و ما بتوانیم اهداف دولت و رئیس جمهور شهید را به نتیجه برسانیم.

مالکی به برگزاری منظم جلسات شورای عالی مسکن و حل موانع و مشکلات پیش رو را یادآور شد و ادامه داد: قطعاً به صورت ملی موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها رفع شده و در کنار آن با مصوبه شورای عالی مسکن الحاق محدوده‌ها انجام و امکان صدور پروانه و پرداخت تسهیلات بر همین مبنا شکل می‌گیرد.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ما هیچ‌گونه محدودیتی را در تأمین زمین برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن نداریم و در سازمان ملی زمین و مسکن تلاش می‌کنیم تا به تمام تعهدات خود عمل کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر