به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، در عصر حاضر نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهینه سازی مصرف و بهره وری غیر قابل انکار شده و استارتاپ های زیادی با ورود به مبحث انرژی در حوزه های مختلف و با استفاده از دانش بین رشته ای و تخصصی در حوزه هایی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، در عصر حاضر نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهینه سازی مصرف و بهره وری غیر قابل انکار شده و استارتاپ های زیادی با ورود به مبحث انرژی در حوزه های مختلف و با استفاده از دانش بین رشته ای و تخصصی در حوزه هایی چون کنترل و پایش انرژی در سازمانها یا کاهش مصرف انرژی در پروژه های مختلف ورود کرده اند.

توانیر نیز با ورود هوشمندانه و به کارگیری علم فناوری اطلاعات و ارتباطات در این حوزه ورود کرده است که شاید بتوان به جرات آن را یکی از بهترین اپلیکیشن های جهانی در خصوص مصرف بهینه انرژی و با نسبت جامعه فراگیر بسیار زیاد ارزیابی کرد.

“با انرژی” در واقع اپلیکیشنی درحد و اندازه ای به وسعت مصرف کنندگان خانگی یک کشور با جمعیت ۸۳ میلیونی و تعداد مشترکان بیش از ۳۲ میلیون مصرف کننده خانگی است که می تواند در مسیر گذر از چالش بزرگ ملی کمبود برق در فصل تابستان و ادامه فعالیت صنایع نقش آفرینی مفید کند.

نرم افزار طراحی شده با طراحی و بخش های مختلفی که در آن تعبیه شده مخاطب را درگیر کرده و علاوه بر تصمیمات برخاسته از آگاهی و دانش، نه تنها به کاربران حق انتخاب می دهد بلکه آنها را در مسیر توسعه کشور همراه و شریک می کند.

اپلیکیشن باانرژی، برنامه های تشویقی متعددی را برای ارتقای میزان مشارکت هموطنان تدارک دیده و طراحی کرده است که هدف آن در نهایت کمک به ارتقای سطح فرهنگ و کمک به کاهش مصرف انرژی در بخش مصارف خانگی است.

مشترکان برق با نصب برنامه “باانرژی” که در آدرس اینترنتی ba-energy.ir قابل دسترسی و نصب است، ضمن آموزش راهکارهای مدیریت مصرف، مشمول قبوض رایگان و ۸۰ میلیون فقره جوایز ارزشمند همچون خودرو، لوازم برقی کم مصرف، اینترنت رایگان و… می‌شوند.

امروزه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران به خوبی واقفند که مشارکت مردم در تأمین برق پایدار از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری فعالانه فراهم می شود و یکی از مهمترین ابزار های آموزش و فرهنگ سازی نیز فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

درگیری مخاطبان با گوشی به نحوی است که مشترکان متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره‌مند می‌شوند.

مشترکان می‌توانند از طریق نصب برنامه کاربردی «با انرژی» یا مراجعه به وب اپلیکیشن Ba-energy.ir و ثبت شناسه قبض برق خود، مشارکت در این پویش را آغاز کنند و تنها با چند راهکار ساده مانند قرار دادن درجه کولر روی عدد ٢۴، استفاده از دور کند کولر آبی یا عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف برق، می‌توانند شانس خود را برای دریافت جایزه افزایش دهند.

از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن که می‌تواند به الگویی جهانی در حد و اندازه مخاطبان میلیونی کشوری بدل و تکمیل شود؛ امکاناتی مانند شبیه‌ساز مصرف، نحوه محاسبه تعرفه‌های برق و… است.

گفتنی است این نرم‌افزار می‌تواند با توسعه و تولید محتوای بیشتر در مصرف هوشمندانه انرژی، آزاد کردن فضای اضافی مصرف برق، کاهش هزینه تجهیزات و نوسازی و افزایش افزایش عملکرد و بهره‌وری در سطح کشوری و خانوارها را فراهم آورد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار