پیرو هشدار اخیر هواشناسی استان اردبیل، در ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌های رگباری در مناطقی از استان رخ داد که بیشترین بارش از خلخال با ۴۵ میلیمتر و مشگین شهر با ۳۴ میلیمتر به ثبت رسید.  بررسی نقشه‌های هواشناسی همچنان بیانگر تداوم ناپایداری‌های فصلی و محلی است به طوری که از امروز دوشنبه (۲۸ خرداد) تا […]

پیرو هشدار اخیر هواشناسی استان اردبیل، در ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌های رگباری در مناطقی از استان رخ داد که بیشترین بارش از خلخال با ۴۵ میلیمتر و مشگین شهر با ۳۴ میلیمتر به ثبت رسید. 

بررسی نقشه‌های هواشناسی همچنان بیانگر تداوم ناپایداری‌های فصلی و محلی است به طوری که از امروز دوشنبه (۲۸ خرداد) تا اواخر روز چهارشنبه (۳۰ خرداد) طی ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت افزایش سرعت وزش باد همراه با رگبار باران (گاهی با رعدوبرق و احتمال تگرگ) پیش بینی می‌شود.

هواشناسی اردبیل در این اطلاعیه ضمن تاکید بر لزوم رعایت توصیه‌های صادر شده در هشدار سطح زرد (شماره ۱۰)، بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در هشدار جدید سطح نارنجی (شماره هفت) به ویژه در شهرستان‌های مشگین شهر، سرعین، نیر، کوثر و خلخال تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش از لحاظ دمایی طی سه روز آینده اهالی شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز و کوثر شاهد حاکمیت هوای گرم خواهند بود ضمن اینکه در سایر مناطق استان تغییرات دمایی قابل ملاحظه انتظار نمی‌رود.

طی روز‌های اخیر بارش‌های سیل آسا و تگرگ خسارت‌های گسترده‌ای به کشاورزان و باغداران شهرستان‌های مشگین شهر و خلخال وارد کرده است.

 

انتهای پیام/
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران