به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، آصف مهدوی افزود: شرکت‌های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارز آوری و افزایش فروش، امکان تأمین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، آصف مهدوی افزود: شرکت‌های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارز آوری و افزایش فروش، امکان تأمین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده واحد به دلیل افزایش حجم تولید بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات دارو علاوه بر لزوم انطباق با قوانین و الزامات رگولاتوری کشورهای مقصد، که خود گاه صادر کننده را از ادامه مسیر منصرف می‌سازد، موضوع مهم رقابت با محصولات دارویی وارد شده از سایر کشورهای تولیدکننده دارو، برای ورود و از آن مهم‌تر پایداری حضور در بازار هدف در میان است. داروهای تولید شده در ایران به لحاظ قیمت با محصولاتی مانند داروهای اروپایی و به لحاظ کیفیت با محصولاتی مانند داروهای هندی رقابت‌پذیر است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار