بازار؛ گروه راه و مسکن: سرانجام شورای مسکن استان تهران با برگزاری جلسات متعدد سقف اجاره بها برای استان تهران را تعیین و مشخص کرد تا اجاره بها بیشتر از چه عددی ممنوع است. «داود بیگی نژاد» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به این پرسش که سقف اجاره بها برای شهر […]

بازار؛ گروه راه و مسکن: سرانجام شورای مسکن استان تهران با برگزاری جلسات متعدد سقف اجاره بها برای استان تهران را تعیین و مشخص کرد تا اجاره بها بیشتر از چه عددی ممنوع است.

«داود بیگی نژاد» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به این پرسش که سقف اجاره بها برای شهر تهران از سوی شورای مسکن استانها چند درصد تعیین شد گفت: شورای مسکن استان ها نیز به خوبی به موضوع مسکن و میزان اجاره بها واقف است. این شورا با رعایت تمامی جوانب به خصوص تورم به این نتیجه رسید که تعیین سقف اجاره در استان تهران برابر با نرخ تورم باشد.

او ادامه داد: در جلسۀ شورای مسکن استان که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران و استاندار تهران برگزار شده بود مقرر شد تا میزان افزایش اجاره‌بهای مسکن در سال ۱۴۰۳ برای شهر تهران ۲۶ درصد و برای شهرهای استان تهران نیز ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

بیگی نژاد با تاکید بر اینکه شاید در برخی آمارها ، تورم حدود ۴۰ درصد اعلام شده باشد اما قطعا شورای مسکن استان ها به این جمع بندی رسیده است که سقف اجاره بها برای شهر تهران بیشتر از ۲۶ درصد نباشد خاطر نشان کرد: به هر حال اجاره بها تابعی از قیمت مسکن است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. اما نکته ای که بارها و بارها از سوی ما به آن اشاره شده است این است که در بازار اجاره مسکن کنترل و نظارت بر بازار و جلوگیری از فعالیت مشاوران املاک متخلف و غیر مجاز می تواند زمینه را برای کنترل بازار اجاره مسکن فراهم کند.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه افزایش تولید مسکن و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن خود نقش بسیار موثری در بهبود و تولید بازار مسکن دارد یادآوری کرد: بازار مسکن این روزها در رکود نسبی قرار دارد اما آنچه که مشخص است این است که متقاضیان مصرفی هر زمان که احساس کردند باید وارد بازار مسکن شوند بدون توجه به هر موضوعی خرید مسکن را انجام دهند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار