به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا با ارائه گزارشی از ناتوانی واشنگتن در تقابل نظامی با جنبش انصارالله یمن خبر داد. بر این اساس، این آژانس وابسته به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ائتلاف دریایی بین المللی به رهبری آمریکا که […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا با ارائه گزارشی از ناتوانی واشنگتن در تقابل نظامی با جنبش انصارالله یمن خبر داد.

بر این اساس، این آژانس وابسته به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ائتلاف دریایی بین المللی به رهبری آمریکا که با هدف مقابله با حملات جنبش انصارالله یمن به کشتی‌های بین المللی (صهیونیستی) تشکیل شد موفق به رسیدن به اهداف خود نشد.

این بیانیه می‌افزاید: انصارالله یمن تهدیدی رو به رشد برای کشتی رانی بین المللی است که تاکنون بیش از ۳۰ شرکت بین المللی در حوزه دریانوردی را مجبور به تغییر مسیر کرده است. از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴، جنبش انصارالله یمن دستکم به ۴۳ کشتی در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده است.

اذعان آمریکا به ناتوانی در مقابل جنبش انصارالله یمن پس از آن صورت می‌گیرد که دولت بایدن بدون اجازه کنگره آمریکا پا را فراتر نهاده و اقدام به انجام عمیات‌های هوایی از جمله بمباران مناطقی از یمن با هدف حفاظت از کشتی‌های صهیونیستی کرده است.

جان مرشایمر، از برجسته‌ترین استراتژیست‌های آمریکایی بر این باور است تقابل نظامی آمریکا با جنبش انصارالله یمن اشتباهی بزرگ بوده و می‌تواند پای این کشور را بار دیگر به باتلاقی در خاورمیانه باز کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر