به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه خبری به تحرکات سازمان ناتو واکنش نشان داد. پایگاه خبری روسیا الیوم بامداد پنجشنبه گزارش داد که «اکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه روسی «ازفیستیا» گفت: «تمامی تحرکات ائتلاف ناتو این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه خبری به تحرکات سازمان ناتو واکنش نشان داد.

پایگاه خبری روسیا الیوم بامداد پنجشنبه گزارش داد که «اکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه روسی «ازفیستیا» گفت: «تمامی تحرکات ائتلاف ناتو این روزها تنها با هدف آمادگی برای درگیری احتمالی با روسیه است».

او افزود: «رزمایش‌هایی که ناتو انجام می‌دهد به این مسأله اشاره دارد که تمامی مفاهیم امنیتی این ائتلاف اکنون بر پایه درگیری احتمالی با روسیه است».

این مقام روس گفت که ناتو از همکاری با روسیه عبور کرده و به ترتیبات امنیتی دوران جنگ سرد بازگشته است.

گروشکو با بیان اینکه این ائتلاف یک جنگ ترکیبی علیه فدراسیون روسیه به راه انداخته است، گفت: در حوزه اقتصادی هزاران تحریم غیرقانونی علیه کشور ما اعمال کرده است و در حوزه ایدئولوژیک روسیه در حال شیطنت است و نمونه بارز آن، واکنش اخیر تحریک آمیز این سازمان است که اعلام کرده که در صورت شکست ناتو در اوکراین، روسیه بلافاصله قطعاً به لهستان و کشورهای استقلال یافته حوزه بالتیک، حمله خواهد کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر