به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، داور داوردان ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه کانال سنگی ملاتی «داغ آرخی» سرعین اظهار کرد: فاز اول پروژه کانال سنگی ملاتی «داغ آرخی» شهرستان سرعین به طول ۷۵۰ متر با اعتبار هزینه شده ۲۶ میلیارد ریال در حال اجرا است. وی با بیان اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، داور داوردان ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه کانال سنگی ملاتی «داغ آرخی» سرعین اظهار کرد: فاز اول پروژه کانال سنگی ملاتی «داغ آرخی» شهرستان سرعین به طول ۷۵۰ متر با اعتبار هزینه شده ۲۶ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبه‌های مردم بوده، افزود: این پروژه در دولت سیزدهم در هفته جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین بیان کرد: مطالعات اولیه این طرح در سطح ۵ کیلومتر برای اراضی پایاب روستاهای «آلوارس» و «شایق» در سطح ۴۵۰ هکتار انجام یافته است که به دلیل متخلخل بودن خاک منطقه ۵۰ درصد آب منتقل شده در شرایط سنتی باعث هدر رفت آب کشاورزی می‌شود.

داوردان ادامه داد: با اجرای این طرح حجم آب مورد استفاده کشاورزان در زمان انتقال از هدر رفت آن جلوگیری و باعث افزایش بهره‌وری و رشد و توسعه کشت محصولات کشاورزی با مشارکت بهره برداران کشاورزی خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر