به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، لیلا دولت زاده بعدازظهر سه شنبه در نشست مسئولان حوزه علمیه خواهران و مشاوران مدارس دخترانه اردبیل اظهار کرد: با توجه به آغاز پذیرش مدرسه علمیه الزهرا(س) اردبیل در تمامی مقاطع تحصیلی به ویژه پذیرش اولین دوره مقطع سیکل و نقش‌ محوری مشاوران مدارس دخترانه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، لیلا دولت زاده بعدازظهر سه شنبه در نشست مسئولان حوزه علمیه خواهران و مشاوران مدارس دخترانه اردبیل اظهار کرد: با توجه به آغاز پذیرش مدرسه علمیه الزهرا(س) اردبیل در تمامی مقاطع تحصیلی به ویژه پذیرش اولین دوره مقطع سیکل و نقش‌ محوری مشاوران مدارس دخترانه در راهبری تحصیلی دانش‌آموزان، نشست مسئولان حوزه علمیه خواهران اردبیل با مشاوران مدارس دخترانه دوره اول متوسطه به‌ منظور آشنایی با روند پذیرش و نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران و دریافت اطلاعات کافی در این زمینه برای انتقال به دانش‌آموزان تشکیل یافت.

وی خاطرنشان کرد: حوزه برای رشد کیفی جذب طلبه به همکاری مشاوران نیاز دارد تا دانش‌آموزان مستعد در این زمینه را شناسایی و هدایت و راهبری کنند.

معاون آموزش مدرسه علمیه الزهرا(س) اردبیل با اشاره به جایگاه ویژه مشاوران گفت: در شرایط فعلی جامعه و تنوع رشته‌های تحصیلی، مشاوران باید با دلسوزی به دغدغه‌مندی دانش‌آموزان توجه کنند و در مسیر تقویت مهارت‌های تحصیلی و انتخاب رشته مناسب آنها را راهنمایی کنند و برای شکوفایی استعداد و علاقه دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی مختلف، بستر مناسب را فراهم کنند.

دولت‌زاده تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان غنی‌ترین و با سابقه‌ترین دانشگاه سرزمین‌های اسلامی در صدد تربیت بانوان طلبه عالم، مومن، متعهد، بصیر، انقلابی، وظیفه‌شناس در ایفای وظیفه مادری، همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده است.

وی ادامه داد: وظیفه حوزه در مرحله بعد تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق رسالت و ماموریت‌های حوزه‌های علمیه در عرصه‌های تبلیغ معارف ناب اسلام در ساحت‌های مختلف، تعلیم و تربیت در جوامع علمی – فرهنگی، تحقیق، نظریه‌پردازی، اجتهاد در علوم اسلامی – انسانی، مشاوره در عرصه‌های خانوادگی و اجتماعی، مدیریت مراکز علمی، فرهنگی، تبلیغی و آموزشی است.

مدرس حوزه علمیه خواهران اردبیل بیان کرد: خواهران علاقمند به فراگیری علوم دینی می‌توانند با آشنایی با مزایای تحصیل در حوزه و بهره‌مندی از استادان متخصص، برای آینده خود تصمیم‌گیری کنند و با تحصیل در حوزه علمیه از محیط معنوی و جو صمیمی آن بهره‌مند شوند.

دولت زده بیان کرد: نشست مسئولان حوزه با مشاوران مدارس دخترانه اردبیل فرصتی مغتنم برای برقراری ارتباط دوسویه و بدون واسطه و مستمر حوزه با مشاوران مدارس دخترانه خواهد بود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر