وحید خلوصی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری شاهد افزایش ۶ درصدی ازدواج در اردبیل هستیم. وی با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۸ هزار و ۸۵۶ […]

وحید خلوصی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری شاهد افزایش ۶ درصدی ازدواج در اردبیل هستیم.

وی با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۸ هزار و ۸۵۶ ازدواج در اردبیل ثبت شده که از این تعداد ۸ هزار و ۳۵۰ ازدواج شهری و ۵۰۶ ازدواج نیز روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میانگین سن ازدواج در استان برای بار زوج ۲۸ سال و برای زوجه ۲۲ سال است که نسبت به میانگین سن کشوری در رتبه پائین تری قرار داریم.

خلوصی با اشاره به پائین بودن سن ازدواج در اردبیل تصریح کرد: بنابر اعلام مرکز رصد جمعیت حدود ۶۲.۵ درصد از ازدواج ها مربوط به زوجین همسن و ۱۲.۸۲ درصد مربوط به زوج بزرگتر از زوجه و حدود ۲.۹ درصد مربوط به زوجه بزرگتر از زوج است.

وی بیان کرد: در دو ماهه ابتدای سال جاری یک هزار و ۶۰۹ ازدواج در اردبیل ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: از این میزان ۹۴ درصد ازدواج شهری و ۶ درصد روستایی است و به طور متوسط روزانه ۲۶ ازدواج در اردبیل ثبت شده است.

خلوصی گفت: نرخ عمومی ازدواج ۶.۶ در هزار نفر است که از میانگین نرخ عمومی کشور که ۵.۷ است رقم مناسبی است.

وی همچنین بیان کرد: استان اردبیل رتبه ۸ ازدواج در کشور را دارد که میانگین سن ازدواج برای زوج ۳۰.۹۳ سال و برای زوجه ۲۴.۷۹ سال ثبت شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر