به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شهریار سرداری بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارائه بیش از ۱۵۰ هزار پورت فیبرنوری تا پایان سال ۱۴۰۴ برای شهروندان، سازمان‌های دولتی، مراکز آموزشی، واحدهای صنعتی و کسب و کارها در اردبیل هدف‌گذاری شده است. وی با بیان اینکه این خدمات توسط شرکت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شهریار سرداری بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارائه بیش از ۱۵۰ هزار پورت فیبرنوری تا پایان سال ۱۴۰۴ برای شهروندان، سازمان‌های دولتی، مراکز آموزشی، واحدهای صنعتی و کسب و کارها در اردبیل هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این خدمات توسط شرکت مبین نت ارائه خواهد شد، افزود: با اجرای کامل این طرح همشهریان اردبیلی با ارائه درخواست به شرکت مذکور می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به اتمام پروژه فیبرنوری در شهرستان نیر، ادامه داد: در شهرهای اصلاندوز، مغانسر، آلنی، عنبران، آبی بیگلو و کورائیم تفاهم نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها توسط شهرداری‌ها و شرکت مبین نت امضا شده است که امیدواریم به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح باشیم.

سرداری به اجرای ۹۰ کیلومتر عملیات میکرو داکت گذاری در اردبیل اشاره کرد و گفت: هم اکنون شهر اردبیل زیرتیغ فیبرنوری شرکت مبین نت به عنوان مجری طرح قرار گرفته و از آغاز طرح تا کنون از حدود ۲۴۰ کیلومتر فیبرنوری پیش بینی شده به میزان ۶۰ کیلومتر حفاری شده است.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات پروژه فیبرنوری اف. تی. تی. ایکس، تعداد ۴۰ مورد هندهول و ۳۳ مورد fat نصب شده است، خاطرنشان کرد: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به منظور تقویت زیرساخت‌های ارتباطی استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر