به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب بعدازظهر یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در بقعه شیخ حیدر مشگین شهر اظهار کرد: ما امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در راستای ترویج و توسعه صنایع دستی که یکی از مفاخر هنری و هویتی کشورمان می‌باشد، اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب بعدازظهر یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در بقعه شیخ حیدر مشگین شهر اظهار کرد: ما امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در راستای ترویج و توسعه صنایع دستی که یکی از مفاخر هنری و هویتی کشورمان می‌باشد، اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

وی گفت: هدف ما این است در راستای ایجاد اشتغال و در آمد زایی اقدامات لازم را انجام بدهیم.

محمدی ادیب بیان کرد: با توجه به کیفیت و وسعت تولیدات مقرر شد نمایشگاه هنرمندان مشگین شهر در مرکز استان با هماهنگی هنرمندان اجرا و هنرهای خود را در مرکز استان به عرصه نمایش بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با صنایع دستی می‌توان فرهنگ اصیل استان اردبیل و ایران را حفظ کرد.

در ادامه ایمانعلی ایمانی رئیس میراث فرهنگی مشگین شهر به صنایع اوجاق قیراقی مشگین شهر اشاره کرد و گفت: اوجاق قیراقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و هدف بر این است که این صنایع را در استان و کشور گسترش دهیم و به ثبت اثر جهانی به نام مشگین شهر زده شود.

در این نمایشگاه انواع مختلف صنایع‌دستی به خصوص دست‌بافته‌های عشایری همچون گلیم در معرض نمایش و فروش قرار گرفت.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر