به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جهان بین در جلسه هماهنگی برداشت محصولات گندم و جو و کلزا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن گندم از ۱۹ هزار هکتار اراضی این شهرستان برداشت شود. وی گفت: خداوند امسال […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جهان بین در جلسه هماهنگی برداشت محصولات گندم و جو و کلزا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن گندم از ۱۹ هزار هکتار اراضی این شهرستان برداشت شود.

وی گفت: خداوند امسال نعمت‌های خود را بر منطقه ارزانی بخشیده و بارش‌های خوبی را شاهد بودیم و احتمالاً شاهد جهش و ارتقا تولید گندم و کلزا در این شهرستان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان پارس آباد از پیش بینی برداشت بیش از ۶ هزار تن دانه روغنی کلزا نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه الگوی کشت در شهرستان پارس آباد نسبت به سالهای قبل بهتر رعایت شده است.

جهان بین از دستگاه‌های اجرایی متولی خواست در اجرای وظایف خود در قبال کشاورزان تولیدگر جدی تر بوده و تمامی تمهیدات را برای خرید و حمل و پرداخت مبلغ خرید اتخاذ نمایند.

ودود ایرانیان مدیرعامل شرکت غله استان اردبیل نیز از پیش بینی برداشت بالغ بر ۵۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل خبر داد و گفت: ۱۶ مرکز خرید برای خرید این محصولات پیش بینی شده که ۶ مرکز آن در شهرستان پارس‌آباد مستقر است.

وی از تعیین نرخ تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلو گندم خبر داد و افزود: رطوبت مجاز حداکثر ۱۴ درصد است و کشاورزان در برداشت گندم عجله نکنند و از ثبت نام خود در سامانه پهنه بندی اطمینان حاصل نموده و انبارهای خود را در سامانه انبار وزارت صمت ثبت کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر