به گزارش به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار؛ عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا با انتقاد از عملکرد بانک های ایتالیایی در زمینه همکاری روسیه، خواستار قطع جدی همکاری میان بانک های دو کشور شد. «فابیو پانتتا» در جریان سخنرانی خود خطاب به بانک های ایتالیایی تاکید کرد: شما باید از […]

به گزارش به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار؛ عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا با انتقاد از عملکرد بانک های ایتالیایی در زمینه همکاری روسیه، خواستار قطع جدی همکاری میان بانک های دو کشور شد.

«فابیو پانتتا» در جریان سخنرانی خود خطاب به بانک های ایتالیایی تاکید کرد: شما باید از آنجا (روسیه) خارج شوید. وی که این سخنان را در جریان نشست مالی سران گروه هفت در ایتایلا مطرح می کرد، با تاکید بر لزوم حفظ شهرت بانک های ایتالیایی در میان همکاران اروپایی خود گفت: مسائلی وجود دارند که خروج از روسیه را بسیار پیچیده می سازند. با اینحال، شما باید راهی هرچند پر هزینه را برای خروج از روسیه پیدا کنید؛ چراکه (ماندن در روسیه) برای حسن شهرت شما خوب نیست.

گفته می شود علیرغم تحریم های سنگین مالی وضع شده علیه بانک ها و موسسات مالی روسیه، برخی نهادهای مالی این کشور همچون «یونی کردیت» همکاری نزدیکی با بانک های ایتالیایی دارند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا به تازگی نزدیک به ۵۰۲ میلیون دلار از دارایی های یونی کردیت که حاصل از فروش منابع نفت و گاز روسیه بوده را توقیف کرده است. موسسه مالی و اعتباری «اینتسا» نیز از جمله ناقضان دیگر تحریم های روسیه به حساب می آید که به گفته پانتتا، اقدام به دور زدن تحریم های وضع شده علیه مسکو کرده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار