نوبخت اژدری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوائی استان برای گسترش بیماری دروغی سیب زمینی هشدارهای لازم به کشاورزان داده شده است. وی از مشاهده علائم این بیماری در برخی مناطق سیب زمینی کاری استان به ویژه […]

نوبخت اژدری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوائی استان برای گسترش بیماری دروغی سیب زمینی هشدارهای لازم به کشاورزان داده شده است.

وی از مشاهده علائم این بیماری در برخی مناطق سیب زمینی کاری استان به ویژه روستای دولت آباد بخش ویلکیج شهرستان نمین خبر داد و خاطرنشان کرد: لازم است تا کشاورزان از مزارع خود به صورت روزانه بازدید و با مراجعه به مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی تابعه و مشاوره با کارشناسان مربوطه نسبت به سمپاشی مزارع خود با یکی از سموم قارچ کش اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: ضروری است در صورت تداوم بارندگی ها و مساعد بودن شرایط اقلیمی برای شیوع بیماری و نیز در صورت وقوع بارندگی بعد از انجام سمپاشی با سموم حفاظتی، بایستی سمپاشی تکرار شود.

اژدری گفت: در صورتی که هنوز مزرعه به بیماری آلوده نشده است کشاورزان باید از یکی از سموم حفاظتی توصیه شده کنند و در صورت وقوع بارندگی بعد از انجام سمپاشی باید بلافاصله بعد از قطع بارندگی سمپاشی تکرار شود.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری در مزرعه سموم معالجه کننده نیز توسط کارشناسان به کشاورزان معرفی و توصیه می شود که استفاده از این سموم در مزارع ضروری است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر