به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب بوده و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است. وی با بیان اینکه قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب بوده و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند، ادامه داد: در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر