معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش با برگزاری جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها و سایر برنامه‌های مناسبتی با همکاری کمیته امداد پیشقدم در فرهنگ احسان و کمک به همنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، غفور حضوری بعدازظهر شنبه در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: دانش‌آموزان با بینش و بصیرت دینی و اعتقادی همواره در کارهای نیک و خداپسندانه پیشدم بوده و با همراهی اولیا و معلمان خود سعی کردند تا از هر فرصتی برای بسط و گسترش این فرهنگ خداپسندانه بهره بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد نهاد ارزشی و انقلابی است که جزو رویش‌های این نظام بوده و توانسته است در بحث یاری به نیازمندان و مستضعفان عملکردی شایسته و بی‌نظیر از خود به یادگار بگذارد.

معاون پرورشی و فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همواره ارتباط تنگاتنگی با کمیته امداد داریم و معلمان و دانش‌آموزان جزو اقشار پیشرویی بودند که به تقویت و توسعه فرهنگ احسان و نیکی و کمک به مستمندان پیشرو و پیشتاز عمل کردند.

حضوری با اعلام آمادگی برای توزیع پاکت‌های جمع‌آوری فطریه در بین دانش‌آموزان و همراهی خانواده‌های آنها، بیان کرد: در کنار اهمیت روزه‌داری باید موضوع پرداخت زکات فطریه برای دانش‌آموزان تبیین و تشریح شود تا با استفاده از این اهرم تشویق و ترغیب، بتوانیم مساعدت و همراهی خانواده‌ها را در پرداخت زکات فطریه به عنوان واجب شرعی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: به محض بازگشایی مدارس در سال جدید، با همکاری مدیران مدارس توزیع پاکت فطریه را در بین دانش‌آموزان و همکاران شاهد خواهیم بود تا مبالغ جمع‌آوری شده از محل زکات فطریه با اولویت برای تامین نیازمندی دانش‌آموزان بی‌بضاعت و خانواده‌های آنها پرداخت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تلاش بر این است تا با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص بتوانیم فرهنگ احسان و خیرخواهی را در بین نسل آینده توسعه و ترویج دهیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر