علیرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: همزمان با سالروز تشکیل کمیته امداد و در آستانه عید نوروز، جشن ملی نیکوکاری در استان اردبیل با همراهی شرکای اجتماعی به ویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: شعار امسال «عید همدلی و […]

علیرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: همزمان با سالروز تشکیل کمیته امداد و در آستانه عید نوروز، جشن ملی نیکوکاری در استان اردبیل با همراهی شرکای اجتماعی به ویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شعار امسال «عید همدلی و نوروز را هدیه دهیم» است که در کل استان برپایی ۲۲۰ پایگاه ثابت و سیار سعی داریم تا هدایای مردمی را دریافت و جمع‌آوری کرده و تقدیم نیازمندان کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۱۶۰ مرکز نیکوکاری در استان به صورت محله‌محور به تقویت جریان خیر و احسان کمک می‌کنند و حتی در دل روستاها نیز این مراکز کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند تا با شعار «از مردم، با مردم و برای مردم» بتوانند نیاز فقرا و مستمندان را رفع کنند.

حسین‌نژاد افزود: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در راستای سیاست دولت در قالب حکمرانی مردم است که زمینه جلب مشارکت‌های مردمی و توزیع این کمک‌ها را به خود گروه‌های آسیب‌پذیر شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار ۶۰ مرکز نیکوکاری، ۶۰ مرکز نیز به صورت ادارات کمیته امداد و سایر صندوق‌های برپا شده در میادین و خیابان‌های سطح شهر کمک‌های مردمی را در قالب جشن نیکوکاری جمع‌آوری می‌کنند.

حسین‌نژاد اضافه کرد: در مدارس نیز دانش‌آموزان اشک همدلی و نوعدوستی را مرور کرده و به تقویت فرهنگ غنی کمک به دیگران و جریان‌سازی احسان و خیر کمک کار هستند.

وی بیان کرد: هموطنان با کد دستوری #۰۴۵*۸۸۷۷* می توانند هدایا و کمک‌های خود را پرداخت کنند.

حسین‌نژاد در ادامه سخنان خود یادآور شد: سال گذشته با همراهی مردم در سرفصل‌ها و مناسبت‌های مختلف کمک‌های جمع‌آوری شده بین نیازمندان توزیع شد که در جشن نیکوکاری سال گذشته ۱۹.۵ میلیارد تومان کمک مردمی در بین فقرا و نیازمندان در آستانه عید نوروز توزیع شد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد تمامی کمک‌های مردمی را ریال به ریال در سامانه مشخص ثبت کرده و صرف کمک به نیازمندان و فقرا در حوزه‌های مختلف می‌کند و ریالی از این مبلغ صرف هزینه‌های جاری این نهاد انقلابی نمی‌شود.

حسین‌نژاد به حسابرسی دقیق مبالغ جمع‌آوری شده و هزینه کرد آن اشاره کرد و گفت: کمک‌های مردمی در سرفصل‌های بخش مسکن، درمان، اجاره و… هزینه شده و شفافیت کار به حدی است که گزارش‌های مستند در این زمینه سالانه منتشر شده و در اختیار دستگاه‌های نظارتی نیز قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر