مرتضی طاهری‌فرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، از تشکیل چند پرونده قضایی در زمینه اقدامات برخی از نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات غیرقانونی و تخریب اموال عمومی در استان اردبیل خبر داد. وی در مورد الصاق تصاویر تبلیغاتی در اماکن و فضای عمومی، خصوصی و اموال دولتی اظهار کرد: هر […]

مرتضی طاهری‌فرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، از تشکیل چند پرونده قضایی در زمینه اقدامات برخی از نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات غیرقانونی و تخریب اموال عمومی در استان اردبیل خبر داد.

وی در مورد الصاق تصاویر تبلیغاتی در اماکن و فضای عمومی، خصوصی و اموال دولتی اظهار کرد: هر چند نسبت به سنوات گذشته اقدامات عوامل اجرایی حساب شده‌تر صورت گرفته اما تا شرایط مطلوب فاصله وجود دارد.

معاون دادستان مرکز استان اردبیل با اعلام اینکه کلیه فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با انتخابات از سوی دادستانی تحت رصد است، تصریح کرد: در پی وصول گزارشات و شکایات، نسبت به چند نفر از نامزدها که با الصاق غیر قانونی تصاویر اقدام به تخریب اموال عمومی کرده بودند، پرونده قضایی تشکیل شده و بررسی‌ها آغاز شده است.

طاهری‌فرد با اشاره به هشدارهای قبلی دادستانی در مورد صلاحیت نهایی نامزدها تاکید کرد: تأیید صلاحیت اولیه می‌تواند با مواردی چون جرائم و تخلفات هواداران در ایام تبلیغات مورد تجدید نظر قرار گرفته و منجر به رد صلاحیت نهایی نامزد شود.

وی گفت: رعایت الزامات انتخابات مورد تاکید دادستانی بوده و با افراد متخلف که نظم و قاعده تبلیغات صحیح را بر هم می‌زنند، برخورد جدی انجام خواهد شد.

طاهری‌فرد افزود: اکیپ نظارتی دادسرا در سطح شهر فعال است و با اعمال نظارت مستقیم، برخوردهای میدانی لازم نیز با متخلفان انجام می‌گیرد.

وی همچنین در تذکری به اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه از تشویش اذهان مردم و هرگونه بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی‌هایی که دور از اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای است، پرهیز کنند.

نماینده تام‌الاختیار رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان اردبیل در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالان رسانه‌ای در صورت مواجهه با تخلفات انتخاباتی به جای تخریب دستگاه‌ها و اشخاص در فضای مجازی، با انعکاس موضوع به مراجع قانونی و نیز تولید محتوای متناسب برای ارتقای آگاهی‌های عمومی نقش خود را در زمینه رویداد سرنوشت‌ساز انتخابات ایفا کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر