به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید حامد عاملی عصر شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی در اردبیل، اظهار کرد: اصلی‌ترین مسأله در استان تمرکز و توجه در حوزه رشد اقتصادی در ابعاد کشاورزی، صنعتی و گردشگری است تا عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم. وی تصریح کرد: از روز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید حامد عاملی عصر شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی در اردبیل، اظهار کرد: اصلی‌ترین مسأله در استان تمرکز و توجه در حوزه رشد اقتصادی در ابعاد کشاورزی، صنعتی و گردشگری است تا عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: از روز اول حضورمان در استان با بررسی شاخص‌های زیرساختی و اقتصادی به این نتیجه رسیدیم که راهی جز برنامه‌ریزی هدفمند در بهبود شاخص‌ها نداریم تا جایگاه استان که در اکثر شاخص‌ها ۲۴ تا ۲۶ است، اصلاح شود.

استاندار اردبیل ضرورت مناسب‌سازی این شاخص‌ها را به رغم محدودیت منابع یادآور شد و گفت: باید درآمد سرانه مردم این استان که نصف متوسط کشوری است، ارتقا یابد تا ما آسیب‌های کمتری را در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شاهد باشیم.

عاملی توجه به حلقه‌های تولید و ارزش افزوده بیشتر را با اهتمام در زنجیره پیشرفت استان در ابعاد مختلف یادآور شد و افزود: در بخش کشاورزی با تکمیل این زنجیره امیدواریم ظرفیت تولید استان از چهار میلیون تن به پنج میلیون تن در سال افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این افزایش تولید به بهبود درآمد مردم و ارتقای تولید ناخالص استان کمک خواهد کرد که در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی را آغاز کرده‌ایم.

عاملی اضافه کرد: در ۲ سال دولت سیزدهم در کنار تکمیل سد عمارت، بعد از گذشت ۱۸ سال آبگیری آن با ۳۵ میلیون متر مکعب انجام شده تا شاهد بهره‌برداری صاحبان اراضی پایین دست باشیم.

وی از تکمیل سد عنبران و گیوی و اهتمام بر احداث پایاب آنها خبر داد و بیان کرد: از ۳۰ سد معیشتی بلاتکلیف در استان در ۲ سال اخیر ۱۱ سد به بهره‌برداری رسیده است.

عاملی ضرورت مکانیزه کردن آبیاری را در بخش کشاورزی با رعایت الگوی کشت یادآور شد و گفت: پایاب سد خداآفرین به شکل ناقص رها شده بود که با تأمین ۶ هزار میلیارد تومان قرار شد این پروژه تا شهریور سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رییس شورای اداری استان از تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید و قرمز در استان و ارتقای توانمندی‌ها در این بخش خبر داد و افزود: در مجموع افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان برای سال‌های پیش رو هدف‌گذاری شده که این امر جز همت کشاورزان و تولیدکنندگان امکان تحقق پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر