به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علیرضا حسین‌نژاد بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه گردهمایی ائمه جمعه استان اردبیل اظهار کرد: ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات طی ۹ ماهه سال‌جاری توسط مردم مؤمن اردبیل پرداخت شده است. وی با بیان اینکه این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علیرضا حسین‌نژاد بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه گردهمایی ائمه جمعه استان اردبیل اظهار کرد: ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات طی ۹ ماهه سال‌جاری توسط مردم مؤمن اردبیل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: حدود ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مبلغ جمع‌آوری شده، زکات مستحبی در این استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان پرداخت شده است، بیان کرد: مردم مؤمن استان اردبیل بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره و حدود بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز زکات واجب پرداخت کرده‌اند.

حسین‌نژاد ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی و بروز سیل در برخی شهرستان‌های استان اردبیل، همچنان کشاورزان و مردم مؤمن استان زکات خود را به کمیته امداد پرداخت کردند تا بخشی از نیازمندی مددجویان برطرف شود.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه در کنار زکات واجب باید از زکات مستحب نیز برای کمک به نیازمندان استفاده کنیم، افزود: با پرداخت زکات از سوی کشاورزان، تجار و فعالان اقتصادی برای حفظ عزت و عظمت محرومان به راحتی می‌توانیم این منابع را صرف رسیدگی به آن‌ها کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر