به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بهروز رحیم‌زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست کمیته‌های تخصصی اشتغال در اردبیل، اظهار کرد: امسال ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده تا بتوانند نسبت به راه‌اندازی طرح‌های مورد نظر خود اقدام کنند. وی تصریح کرد: ۸۰۸ طرح از این تسهیلات بهره‌مند شده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بهروز رحیم‌زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست کمیته‌های تخصصی اشتغال در اردبیل، اظهار کرد: امسال ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده تا بتوانند نسبت به راه‌اندازی طرح‌های مورد نظر خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ۸۰۸ طرح از این تسهیلات بهره‌مند شده و پرداخت تسهیلات برای سایر متقاضیان نیز در مرحله دوم و سوم در دستور کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: هفت هزار مجوز کسب و کار خانگی صادر شده که این رقم ۲ برابر فعالیت‌ها و عملکرد سال‌های گذشته است که در این زمینه بیشتر متقاضیان از منابع مورد نیاز برای راه‌اندازی طرح‌های خود استفاده کردند.

رحیم‌زاده افزود: قرار است در مرحله دوم و سوم اشتغالزایی مشاغل خانگی، یک‌هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر پرداخت شود تا ما بتوانیم در این حوزه عملکرد قابل توجهی را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده طرح‌های اشتغال خانگی در بخش صنایع دستی و همچنین واحدهای کوچک تولیدی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و باغی بوده که انتظار می‌رود با نظارت‌های مستمر این طرح‌ها در حوزه اشتغال و درآمدزایی به مرحله رشد و تعالی برسند.

رحیم‌زاده اضافه کرد: تا پایان امسال با ارائه آموزش‌های مورد نظر برای متقاضیان پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اولویت قرار گرفته که انتظار می‌رود در این زمینه موانع برطرف و اقدامات حمایتی از متقاضیان انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: بانک‌های عامل همکاری خوبی را در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی انجام دادند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال بیش از تعهدات این حوزه بتوانیم اشتغال و درآمدزایی را برای متقاضیان انجام دهیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر