به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر دوشنبه در جریان بازدید از برخی کتاب‌فروشی‌ها در اردبیل اظهار کرد: روستای زرج‌آباد و پریخان از استان اردبیل در بین ۱۳ روستای دوستدار کتاب کشور انتخاب و معرفی شدند که این نشان از اهتمام جدی در توسعه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر دوشنبه در جریان بازدید از برخی کتاب‌فروشی‌ها در اردبیل اظهار کرد: روستای زرج‌آباد و پریخان از استان اردبیل در بین ۱۳ روستای دوستدار کتاب کشور انتخاب و معرفی شدند که این نشان از اهتمام جدی در توسعه امر کتابخوانی در مناطق محروم و دورافتاده است.

امیر رجبی تصریح کرد: کتابداران علاقه‌مند در قالب کتابخانه‌های سیار با سرکشی به روستاها سعی می‌کنند تا کودکان و نوجوانان را بیشتر با کتاب و عناصر ارزشمند آن آشنا کرده و زمینه بهره‌گیری از کتاب را به عنوان یار مهربان فراهم کنند.

وی گفت: در هفته کتاب برنامه‌های متنوعی در استان برگزار شده و با محوریت تقدیر از کتابداران و کتاب‌فروشی‌ها، سعی بر این است تا از ظرفیت‌های توسعه‌ای استان در این بخش بیشتر استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تجلیل از نویسندگان، مؤلفان و ناشران به همراه توسعه و ترویج امر کتاب و کتابخوانی را با توانمندسازی گروه‌های مختلف یادآور شد و افزود: هدف‌گذاری اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر مبنای توسعه و تقویت کتابخانه‌های عمومی و تکمیل این مجموعه‌ها است تا بتوان زمینه و بستر حرکت‌های تحولی را در این حوزه مهیا کرد.

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های مختلف در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و ترویج این فرهنگ اصیل به عنوان یک رسالت عظیم، تجلیل از کتاب‌خوانان و فعالان کتابخانه‌های عمومی انجام شد تا در حوزه آگاهی و دانایی مردم زمینه نشر و گسترش مطالب مؤثر فراهم آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یکی از مؤلفه‌ها و شاخص‌های اصلی را در مسیر پیشرفت و توسعه جوامع توجه به میزان مطالعه و علاقه‌مندی مردم یک شهر، روستا و استان به امر کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و ادامه داد: این امر زمینه ارتقای علمی و مهارت‌های بیشتر را نیز فراهم می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان‌های مختلف جشن کتاب برگزار و از فعالان این عرصه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر