به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی باباپور عصر پنجشنبه در بازدید از واحدهای دامداری اردبیل، اظهار کرد: هرگونه خرید و فروش و جابه‌جایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع بوده و در صورت توقیف حین حمل به سایر استان‌ها، قاچاق محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین استان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی باباپور عصر پنجشنبه در بازدید از واحدهای دامداری اردبیل، اظهار کرد: هرگونه خرید و فروش و جابه‌جایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع بوده و در صورت توقیف حین حمل به سایر استان‌ها، قاچاق محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین استان جز اولویت‌های اساسی بخش امور دام استان است به گونه‌ای که این هویت‌گذاری از سال ۹۸ شروع شده و تا اواسط سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیون و ۳۸۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان پلاک‌کوبی شده‌اند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طبق قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده صرفاً با نصب پلاک معتبر و ثبت مشخصات دام زنده در سامانه‌های مربوطه مجاز است و هرگونه خرید و فروش و جابه‌جایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.

باباپور خطاب به دامداران استان افزود: هر دامداری که اقدام به پلاک‌کوبی دام سبک و سنگین خود بکند قطعاً خدمات مطلوب و قابل قبولی را دم درب دامداری دریافت خواهد کرد و در صورتی که دام‌هایش به سرقت برود چون پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار است به محض شناسایی در کمترین زمان ممکن به صاحب اصلیش بازگردانده خواهد شد چرا که این مشخصات در سامانه ثبت شده و مالک آن نیز مشخص است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر