به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در جلسه بازرس کل استان با محوریت بررسی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در اردبیل، اظهار کرد: ۲۷ ماه وقفه در ایام کرونا که نظام تعلیم و تربیت را به تعطیلی کشاند، بزرگترین آسیب را به این حوزه وارد کرد که ثمره و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در جلسه بازرس کل استان با محوریت بررسی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در اردبیل، اظهار کرد: ۲۷ ماه وقفه در ایام کرونا که نظام تعلیم و تربیت را به تعطیلی کشاند، بزرگترین آسیب را به این حوزه وارد کرد که ثمره و نتیجه آن را امروز در نمرات نهایی دانش‌آموزان و جایگاه استان در کنکور به عینه مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با تشکیل ستاد کنکور استان و راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی سعی ما بر این است تا در سال تحصیلی جاری در کنار افزایش نمرات نهایی دانش‌آموزان، زمینه ارتقای جایگاه استان را در کنکور فراهم کنیم تا بخشی از کاستی‌ها رفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هر چند این کار و بهبود فرآیندها زمان بر خواهد بود اما در کنار ارتقای مهارت و توانمندی معلمان و مدیران مدارس، تلاش بر تجهیز واحدهای آموزشی و افزایش فضاهای آموزشی مناسب با تجهیزات و امکانات نرم‌افزاری مناسب است تا دانش‌آموزان بتوانند در فضای مطلوب تحصیل کنند.

صفری افزود: ما قدردان احساس مسئولیت بازرس کل استان در حوزه آموزش و پرورش هستیم و قطعاً نظارت‌ها و پایش‌ها در این زمینه می‌تواند زمینه رفع کاستی‌ها و تقویت نظام تعلیم و تربیت کیفی و مناسب را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان و مناطق و نواحی بر این است تا با رصد و پایش دقیق نمرات نهایی دانش‌آموزان و ارتقای آن در سال تحصیلی جاری بتوان در بحث اصلاح الکترونیکی اوراق امتحانی با همراهی والدین و دانش‌آموزان به شکل مؤثر و مطلوب عمل کرد.

صفری اضافه کرد: آموزش و پرورش بیشترین تمرکز خود را بر ارتقای کیفی نظام تعلیم و تربیت قرار داده ولی ضرورت دارد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تجهیز واحدهای آموزشی به امکانات مناسب به عنوان یک اولویت اساسی مورد دقت و توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: با توجه به نزدیکی امتحانات نوبت اول سعی بر این است تا الگوسازی امتحانات نهایی توسط معلمان در امتحانات نیم سال اول نیز انجام شود و در کنار آن با تهیه و تدارک کتاب‌ها و جزوه‌های مختلف سعی بر آشنایی دانش‌آموزان با نظام ارزیابی پایانی کیفی و مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این جلسه بازرس کل استان نیز با ابراز نگرانی از پایین بودن نمرات نهایی دانش‌آموزان استان، از آموزش و پرورش و مدیریت مناطق و نواحی خواست تا بیشترین تمرکز خود را در بهبود نمرات نهایی و ارتقای جایگاه استان در کنکور قرار دهد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر