فرماندار شهرستان کوثر گفت: چهار هزار تن «به» با کیفیت و مرغوب در شهرستان کوثر به ویژه گیوی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مطلب صادقلو عصر یکشنبه در جریان بازدید از عملیات برداشت «به» از باغات گیوی اظهار کرد: شهرستان کوثر به باغ شهر استان اردبیل معروف است و در محدوده ۲۵۰ هکتاری کوهپایه‌ای این شهرستان بیش از ۴۰۰ هکتار انواع باغ و میوه‌های سردرختی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: «به» محصول منحصربه فرد تولید شده در گیوی است که با تنوع خاص و در قالب ۱۱ رقم به صورت بومی و محلی تولید و نظیر رقم «حاجی‌کیشی» با خاصیت و کیفیت بالا روانه بازار مصرف استانی و خارج از استان می‌شود.

فرماندار شهرستان کوثر تولید چهار هزار تن محصول به را یادآور شد و گفت: میزان تولید به در هر هکتار ۱۵ تن است که باغداران با نوسازی باغات خود به رشد تولید در سال‌های اخیر دست یافتند.

صادقلو افزود: این شهرستان در تولید به و سطح زیر کشت این محصول در ایران رتبه ممتاز را به خود اختصاص داده و تولیدات به این منطقه از شهرت خاص برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی برخی واحدهای صنایع تبدیلی انتظار می‌رود ظرفیت اشتغال در این حوزه نیز ارتقا یابد ولی همچنان تلاش بر جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه و تقویت صنایع تبدیلی مرتبط با محصولات به است.

صادقلو اشتغالزایی در این حوزه را بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: درآمد حاصل از تولید و فروش به سالانه ۵۴۰ میلیارد ریال برای کشاورزان منطقه است.

وی اضافه کرد: تولید به با کیفیت به جذب گردشگران کمک کرده و باغات گیوی در این روزها میزبان گردشگران و مسافرانی است که خودشان سعی می‌کنند خرید این محصول را انجام داده و با رضایت کامل منطقه را ترک کنند.

فرماندار شهرستان کوثر بیان کرد: تلاش ما بر حمایت تولیدکنندگان به ویژه کشاورزان فعال در تولید به است که با روش‌های مختلف به ویژه پرداخت تسهیلات از فعالان این حوزه حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/